INNOBAIX ajuda al creixement empresarial

INNOBAIX, conjuntament amb l’Escola de Negocis EADA, i en col·laboració d’AEBALL, realitzarà la segona edició del programa Start Up Training, programa subvencionat per la Diputació de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, de capacitació d’empresaris i directius d’empreses innovadores o amb alt potencial de creixement.

La segona edició 2014, després de l’éxit de la primera realitzada als mesos de juny i juliol, s’iniciarà el proper mes d'octubre. Aquest programa es composa de 8 sessions de 3 hores de formació, un workshop de presentació de projectes i dues turories per projecte i es realitzarà a les instal·lacions d’Innobaix al Citilab de Cornellà. El programa s’iniciarà el 2 d’octubre i finalitzarà el 6 de novembre de 2014. Les sessions formatives seran tots els dimarts i dijous en horari de 9.30 h a 12.30 h.

Les empreses interessades en participar han d’enviar un correu a l’adreça innobaix@innobaix.cat amb les dades de l’empresa i de la persona participant.

Aquesta formació està orientada a persones amb capacitat de decisió dins la seva empresa., i complementa l’oferta de serveis i projectes d’Innobaix a l’acceleració de projectes empresarials. L’objectiu del programa, és aconseguir reforçar les empreses en els seus processos de creixement.

L'experiència dels participants a la primera edició, IrradiaFM

El programa Start Up Training va tenir la primera edició durant els mesos de juny i juliol, amb 20 empreses participants. Una de l'elles va ser l'start up IRRADIAfm,  empresa dedicada a fer aplicacions mòbils per emisores de ràdio, a través d'una de les seves sòcies fundadores, Beatriz Cobo, que fa menys d’un any que va llançar el seu projecte amb el seu soci, i que ens explica com ha estat la seva experiència participant al programa INNOBAIX START UP TRAINING.

A que es dedica la vostra empresa?

Irradia crea aplicacions mòbils a mida per a emissores de Ràdio. Ofereix serveis especialitzats i eines innovadores que ajuden a la ràdio potenciar la seva marca i tenir exclusivitat, a augmentar el feedback, a fidelitzar i captar nous oients, permetent dotar l’APP d’un àudio de qualitat, ja que reprodueix els formats més actuals de Streaming.

Irradia Fm va néixer al novembre de 2013 i avui dia compta amb ràdios de totes les mides que han creat una APP amb nosaltres. Com és el cas de Aplausos Ràdio, Ràdio i Televisió Badalona, Ràdio 4G, Montcada Comunicació...

Per què creus que t’ha estat útil participar en el Programa Start Up Training d’Innobaix?

De tots els cursos als quals he assistit d’emprenedors -que han estat molts-, destaco notablement la formació rebuda i els coneixements que et fan adquirir d’una forma pràctica. Ha estat un curs intensiu i que han sabut compactar l’essencial per a propulsar a l’èxit el teu negoci. Els professionals del programa tenen molta experiència i els seus consells i la seva guia han estat fonamentals per al bon desenvolupament del projecte.

Gràcies al programa d’Innobaix m’he pogut sentir orientada i he trobat guia en aspectes en els quals no controlava tant i m’ha fet tenir una visió més clara del global del meu negoci. Ha servit per a trobar respostes a aquells aspectes relacionats amb l’estratègia i el màrqueting, els quals estava de replantejant-me i he pogut observar com aquests canvis aplicats estan donant els seus fruits i estalviant-me diners.

Per què el recomanaries a altres empreses en la teva situació?

Recomano l’Innobaix Start Up Training per la qualitat de les sessions, la professionalitat dels ponents i per un suport molt vàlid, que és el que estan fent les entitats que hi ha al darrere del programa. No és un curs que queda en teoria, sinó que et donen eines que et poden fer obrir moltes portes.

Qualsevol empresa que està pensant iniciar amb el seu projecte, aquelles empreses que ja estan en marxa i empreses que estan estancades i han perdut el “nord”, serien les candidates perfectes a les quals els hi recomanaria participar en el proper Innobaix.

Quins reptes us plantegeu a la vostra empresa a partir d’ara?

A partir d’ara, ens queda la feina de replantejar aspectes, línies i estratègies que hem de seguir de cara a Setembre. També ens ha servit per a valorar i donar continuïtat a aquells aspectes que han estat encertats en aquest camí recorregut fins ara. Estem preparant la propera campanya de publicitat, ajustant el valor i el preu que donem a cada paquet de serveis que oferim i acostant-nos més als nostres clients i els oients, dels que hem de seguir aprenent i escoltant-los.