Taller d’educació digital #surtdelapantalla de la plataforma Fem Tec!

El Servei Comarcal de Joventut del Baix Llobregat ha organitzat, juntament amb la Diputació de Barcelona, un taller d’educació digital anomenat #surtdelapantalla, el qual pertany a la guia 10 del catàleg de tallers i material didàctic que la plataforma Fem Tec! ofereix als professionals que treballen amb infància i joventut.

La guia 10 d’aquest catàleg té com a títol #socsaludable i tracta diverses temàtiques relacionades amb la cura personal i de les relacions socials. Des de gènere fins a drogues i addiccions, aquesta i la resta de guies ofereixen un equipament complert per al treball educatiu no formal de nens/es i persones joves.

El passat 29 de novembre, un grup de 11 professionals majoritàriament de joventut (però també d’altres àmbits) es van trobar en un taller dinàmic, enriquidor, i de caire molt pràctic. Van aprendre com treballar la responsabilitat amb les noves tecnologies, xarxes socials, imatge virtual etc. cap a un mateix i vers els altres mitjançant jocs, dinàmiques de grup, vídeos i material plàstic.

Les conclusions que es van extreure al finalitzar el taller van ser moltes i molt diverses, però amb alguns eixos comuns:

• Necessitem educar a la població infantil i juvenil en un ús responsable de la tecnologia, i sobre tot, de les xarxes socials i la imatge personal.
  • No podem deixar-nos emportar pel corrent comercial del moment, necessitem aprendre a pensar i analitzar la informació abans de ser consumidors.
  • Prendre consciència no és només pensar-hi, és començar a canviar pràctiques i conductes que no són saludables.
  • Cadascú és responsable de la informació que penja a la xarxa, sobre un mateix i sobre els altres.
  • La vida digital també és vida, i per tant, hem d’aprendre i ensenyar a que sigui coherent amb qui som en realitat.

El grau de satisfacció ha estat tant alt amb el contingut i el resultat d’aquesta acció educativa que properament repetirà col·laboració amb la plataforma Fem Tec! per a properes formacions.

Més informació https://www.diba.cat/en/web/fem-tec/que-es-fem-tec