Codi Ètic i de Bon Govern

1. Introducció.
2. Objecte.
3. Àmbit d’aplicació.
4. Principis generals.
5. Principis ètics i de conducta.
5.1. Sobre el bon govern del Consell Comarcal.
5.2. Sobre la relació entre els grups comarcals.
5.3. Sobre la bona administració del Consell Comarcal.
5.4. Sobre les relacions entre càrrecs electes i empleats públics.
5.5. Sobre els serveis públics i la participació ciutadana.
5.6. Sobre les retribucions econòmiques dels electes i les declaracions d’activitats i béns  dels alts càrrecs.
5.7. Sobre el règim d’incompatibilitats.
5.8. Sobre les empreses licitadores, entitats prestadores de serveis públics i beneficiaris de  subvencions.
6. Seguiment i avaluació del Codi Ètic.
7. Règim de sancions.
8. Vigència i publicitat.
9. Disposició transitòria.
9.1. Tramitació legal.
10. Disposició addicional.
10.1. Modificació dels preceptes del Codi Ètic i de Bon Govern i de les referències que fa a  la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors.
11. Disposició final.
11.1 Modificació.

1. Introducció

Des del retorn de la democràcia, l’ordenament jurídic s’ha enriquit de diferents normes que  regulen la forma d’actuar dels càrrecs electes a les administracions locals. Dins d’aquest  marc, la transparència i l’accés a la informació també han esdevingut, en els últims temps, elements cabdals per a l’obertura de les administracions a la ciutadania i per a la rendició de  comptes.

Per això, la transparència es concep com una necessitat i un objectiu en tot allò que fa  referència a l’àmbit públic i, alhora, esdevé una prova del bon govern, de qualitat  democràtica i d’integritat dels governants. Al mateix temps, s’aporta i es posa a disposició de la ciutadania la informació imprescindible per la participació i la col·laboració en les  actuacions públiques.

En aquest context, quatre raons donen compte de la importància de la transparència:

1. És el primer pas cap a la rendició de comptes.
2. És essencial per a la participació no manipulada.
3. És important per a l’eficiència i eficàcia del govern.
4. És un element essencial per a mantenir la legitimitat.

Per aquest motiu, encara es fa més necessari que les administracions assumeixin el  compromís que els membres del seu equip de govern, els alts càrrecs, el personal eventual i  els treballadors i treballadores compleixin amb les obligacions previstes per la llei, i que la  seva actuació s’inspiri i es guiï per principis ètics i de bona conducta.

El Consell Comarcal del Baix Llobregat desenvolupa la seva tasca en un entorn que s’ha  transformat radicalment en molt poc temps, i que encara continua canviant. Si en els darrers  anys la societat ha anat conscienciant-se de la necessitat de defensar un model democràtic  més eficient, modern i participatiu, les administracions, que són les garants de l’interès  general, no poden quedar-se enrere i han d’assumir el seu paper en aquest nou marc de  relació en tota la seva dimensió pública.

És en aquest context on el rol del Consell Comarcal és idoni per desenvolupar una  administració relacional; una administració que, a més de relacionar-se més i millor en l'àmbit intern, es relacioni amb el seu entorn, s’impliqui i s’obri a la ciutadania i als diferents agents  socials, econòmics i culturals des d’una perspectiva de diàleg, responsabilitat, transparència, col·laboració i participació, i que així es reforci i contribueixi a la millora de la qualitat  democràtica de la comarca.

Per totes aquestes raons, el Consell Comarcal ha impulsat la redacció d’un Codi Ètic i de  Bon Govern, per tal de recollir els principis, les regles i els models de conducta a seguir per  les persones que ocupen càrrecs electes i de lliure designació i per a tot el personal. La seva  finalitat és garantir una gestió política propera i compromesa amb la ciutadania i els  municipis del Baix Llobregat i oferir mecanismes eficaços, democràtics i transparents en  la gestió dels recursos públics comarcals.

L’elaboració d’aquest Codi Ètic i de Bon Govern s’inspira, bàsicament, en les directrius  marcades per l’aprovació de la Llei 19/2014 de 29 de desembre de transparència, accés a la  informació pública i bon govern.

2. Objecte

El present Codi Ètic té per objecte establir els principis, els criteris i les normes ètiques i de  comportament que permetin incrementar el nivell d’integritat, de transparència en la gestió  pública i la millora de les relacions i la confiança entre la ciutadania, els ajuntaments de la  comarca i el Consell Comarcal.

Les normes ètiques i de comportament recollides en el present Codi van dirigides a fomentar i mantenir la integritat ètica i l’actuació eficient dels càrrecs electes i del personal que formi part de la  corporació comarcal.

Com a objectius específics es poden assenyalar els següents:

  • Integrar la dimensió ètica en el funcionament del Consell Comarcal.
  • Incorporar les estratègies d’actuació per a la consecució d’una democràcia real i efectiva, a través de la participació ciutadana i del govern obert.
  • Definir les línies bàsiques que han de presidir la gestió comarcal.
  • Reforçar els estàndards de conducta en l’exercici de les responsabilitats públiques.
  • Delimitar les pautes per a les relacions adequades entre els àmbits de govern i administració i normalitzar les relacions personals internes.

El present Codi transcendeix del període temporal d’un mandat i pot ser objecte de revisió periòdica per adaptar-se a nous requeriments de l’organització i del context social.

3. Àmbit d’aplicació

El Codi Ètic i de Bon Govern del Consell Comarcal del Baix Llobregat és d’aplicació a tots  i cadascun dels membres de l’entitat comarcal, a tot el personal, inclosos càrrecs eventuals  o de confiança, i al personal directiu, així com a tots els ens dependents (en endavant  definits com a Consell Comarcal).

Tanmateix, sense perjudici del què disposi la normativa general, el Consell Comarcal adoptarà les mesures oportunes per tal que les entitats que no pertanyin al sector públic i  que gestionin serveis de titularitat comarcal, sotmetin la seva actuació als principis recollits  en aquest Codi.

Per tal de refermar el compromís dels càrrecs electes i eventuals o de confiança, i del personal directiu i la resta del personal, en el  compliment dels principis ètics i de conducta, aquests hauran de signar un document de  compromís de compliment en el moment de la seva presa de possessió, que serà dipositat a  la secretaria comarcal fins al cessament del càrrec pel qual han estat nomenats.

4. Principis generals

Totes les persones subjectes a l’àmbit d’aplicació d’aquest Codi Ètic actuaran, en l’exercici  de les seves funcions, d’acord amb els principis fixats en l’ordenament jurídic en vigor, a  partir dels valors i principis democràtics, però també d’acord amb els principis següents:

  1. Principi d’igualtat i no discriminació. Respectar el principi d’igualtat de tracte en les relacions amb les persones. En particular,  evitar qualsevol discriminació per raons de naixement, raça, sexe, edat, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social.
  2. Principi de legalitat. Respectar l’ordenament jurídic i el principi de legalitat, en especial els drets fonamentals i les  llibertats públiques.
  3. Principi de proporcionalitat. Adoptar decisions de forma adequada a la finalitat que persegueixen, conciliant l’interès  general amb el particular i evitant al màxim l’afectació de drets i llibertats públiques.  
  4. Absència d’abús de poder. Exercir les seves potestats únicament amb la finalitat amb la qual han estat atorgades per les disposicions vigents i evitar qualsevol actuació que no tingui un fonament legal o que no estigui motivada per un interès públic.
  5. Principi d’imparcialitat, independència i objectivitat. Adoptar les decisions amb objectivitat vers les persones, sense prejudicis ni favoritismes, i  amb imparcialitat respecte a les diferents opcions legalment possibles, amb prevalença del bé  comú i respectant altres posicions polítiques i amb una forma clara i pedagògica de fer  política.
  6. Principi d’eficàcia, economia i eficiència. Actuar d’acord amb els principis d’eficàcia, economia i eficiència, vetllant sempre per  l’interès general.
  7. Dedicació al servei públic i exemplaritat. Vetllar per a la vocació de servei públic i l’exemplaritat en la realització del treball diari i dels actes propis i en el respecte als deures i les normes, fent del comportament professional del  personal públic un model de referència vers la ciutadania.  
  8. Obertura, transparència i confidencialitat. Fer la màxima difusió, publicitat i transparència de la informació del Consell Comarcal i dels ens adscrits, així com de les seves actuacions, fomentant així la participació informada de  les persones en qüestions d’interès públic, però garantint la seguretat i la protecció de les  dades a les quals es té accés, fins i tot després de deixar l’organització.
  9. Principi d’integritat i honradesa. Exercir les tasques amb professionalitat, amb absoluta lleialtat a les normes i tenint el bé  comú i el servei a les persones com a referent de les actuacions.
  10. Responsabilitat social i proporcionalitat. Comprometre’s davant la ciutadania a respondre de totes les seves accions i decisions, i  adoptant-les de manera adequada i proporcional a la finalitat que persegueixen, conciliant  l’interès general amb el particular.  
  11. Modernització i millora contínua. Impulsar mecanismes i procediments innovadors, especialment en l’ús de les tecnologies i  partint d’una constant autoavaluació per detectar les mancances i corregir-les.  
  12. Credibilitat. Sustentar la credibilitat en l’acompliment dels compromisos, en la qualitat dels serveis i en el  rigor de la informació.  
  13. Accessibilitat. Garantir l’ús de mitjans i sistemes que facilitin la interacció amb la ciutadania de manera  fàcil, segura i comprensible, amb especial atenció a aquelles persones amb necessitats especials.  
  14. Sostenibilitat. Adquirir el compromís amb la ciutadania per la lluita contra el canvi climàtic, la protecció del medi ambient i l’aplicació de criteris de sostenibilitat en general i, en especial, en l’ús del  territori.  
  15. Facilitar el control extern. Facilitar el control extern de l’actuació de la corporació local. Donar suport i col·laborar en tot  moment amb les administracions consultives i de control que els afectin.

5. Principis ètics i de conducta

En tots els àmbits d’actuació de les persones subjectes a aquest Codi han d’actuar i prendre  compromís d’acord amb els principis ètics i de conducta que s’enumeren a continuació.

5.1. Sobre el bon govern del Consell Comarcal.

5.1.1. Respectar els drets humans i les llibertats de la ciutadania, i rebutjar qualsevol actitud  discriminatòria per motiu de naixement, raça, sexe, religió, o factors de tipus social,  moral, econòmic, ideològic o polític.

5.1.2. Treballar per la inclusió i la cohesió social, així com per una distribució equitativa dels  serveis en el territori.

51.3.  Facilitar la conciliació de la vida personal i laboral.

5.1.4. Impulsar el desenvolupament progressiu d’una cultura ètica en l’organització  comarcal.

5.1.5. Garantir, facilitar i fer complir el que estableixen les lleis respecte a les responsabilitats  civils, penals, disciplinàries i la responsabilitat patrimonial dels empleats i empleades  públics immersos en procediments judicials.

5.1.6. Facilitar el consens i l’acord entre totes les forces polítiques, fent-les partícips dels  grans projectes comarcals mitjançant una manera respectuosa de fer política i respectant altres posicionaments.

5.1.7. Promoure el diàleg amb els sectors socials i econòmics per al desenvolupament de la  comarca, mitjançant els instruments i els canals de participació ciutadana més adients.

5.1.8. Impulsar i potenciar una cultura del diàleg, pacte i consens amb els municipis i altres  administracions públiques i qualsevol col·lectiu o xarxa que participi de la vida  pública del Baix Llobregat.

5.1.9. Rendir comptes de la gestió comarcal i garantir la informació contínua sobre l’estat  de la comarca. Dotar-se d’instruments de seguiment i d’avaluació de les polítiques  comarcals i comprometent-se a tenir en compte els resultats dels processos  d’avaluació.

5.2. Sobre la relació entre els grups comarcals.

5.2.1. Els càrrecs electes dels grups comarcals tindran accés a tota la informació necessària  referent als acords que s’han d’aprovar en els òrgans col·legiats dels quals formen  part, així com d’aquella informació que determini la llei.

5.2.2. El govern comarcal mantindrà reunions periòdiques amb els grups de l’oposició per  donar compte d’iniciatives i projectes, així com afavorir el consens en els afers  públics.

5.2.3. Per afavorir la transparència de la contractació pública, es convidarà a assistir, com a observadors, als grups de l’oposició en els processos de licitació.

5.2.4. Es vetllarà pel compliment estricte de la legislació vigent en matèria  d’incompatibilitats dels càrrecs electes i del personal directiu, no permetent que els  seus interessos personals entrin en conflicte amb els seus càrrecs públics.

5.2.5. Garantir la pluralitat en els mitjans comarcals d’informació i comunicació i facilitar  espais de participació de tots els grups comarcals.

5.2.6. La presidència es compromet a fer pública i consultable la seva agenda institucional,  així com s’ha de fer pública i consultable l’agenda institucional del Consell  Comarcal.

5.3. Sobre la bona administració del Consell Comarcal.

5.3.1. Garantir que els ciutadans i les ciutadanes coneguin i puguin exercir els seus drets i  les seves obligacions polítiques i administratives en relació amb el Consell Comarcal.

5.3.2. Impulsar la modernització i la millora contínua de l’administració comarcal, orientant-la a les necessitats de la ciutadania.

5.3.3. Disposar d’un control per a l’autenticitat, la integritat i la veracitat de la documentació  i la informació del Consell Comarcal com a base d’una bona gestió administrativa i  d’un bon govern.

5.3.4. Facilitar el desenvolupament d’un bon entorn laboral al Consell Comarcal, tot  promovent la implicació dels treballadors i de les treballadores en els projectes  comarcals i encoratjant-los en el desenvolupament de les seves tasques.

5.3.5. Facilitar la incorporació i la integració de les persones contractades al Consell  Comarcal mitjançant un pla d’acollida.

5.3.6. Respectar els acords dels convenis col·lectius.

5.3.7. Propiciar el desenvolupament professional i personal del personal treballador Consell  Comarcal, i promoure la formació contínua, la innovació, la creativitat i l’intercanvi de  coneixement al si de l’organització.

5.3.8. Respectar el conjunt de principis ètics i de conducta que recull l’Estatut bàsic de  l’empleat públic (EBEP) i la resta de l’ordenament jurídic aplicable.

5.3.9. Administrar de manera eficient i amb austeritat els recursos i béns públics i vetllar per  la cura i conservació dels mitjans i materials.

5.3.10. Establir criteris objectius en la concessió de subvencions i ajuts, així com el seu  posterior control en l’execució, disponibilitat i justificació de les aportacions  comarcals.

5.3.11. Fer públics els requisits, els criteris i els procediments de sol·licitud i concessió de  subvencions i ajuts, i publicar posteriorment la relació d’informació corresponent.

5.3.12. Garantir la transparència en la contractació pública, l’execució pressupostària, la  concessió de llicències, la selecció de personal i la resta de procediments  administratius.

5.3.13. Treballar per a la millora de la coordinació entre administracions i per a la integració  d’informació i serveis, i contribuir a la seva racionalització i millora.

5.3.14. Incorporar criteris de compra ètica i sostenibilitat en els procediments de compres i  contractació de serveis i productes.

5.3.15. Fer públics els criteris i procediments de contractació i/o nomenament dels càrrecs  de lliure designació.

5.4. Sobre les relacions entre càrrecs electes i empleats públics.

5.4.1 Ajustar les relacions entre càrrecs electes i empleats públics als principis ètics  recollits en la normativa en matèria de transparència i ocupació pública.

5.4.2. Assumir, per part de cada persona al servei de l’administració comarcal, les tasques i funcions de forma legal i coordinada amb la resta de responsables públics, polítics,  tècnics i administratius.

5.4.3. Garantir l’existència d’un entorn de treball en harmonia i d’acord amb el correcte desenvolupament dels serveis públics, així com articular vies alternatives a la solució de les discrepàncies o conflictes que puguin sorgir, promovent una cultura d’empresa lliure de rumors.

5.4.5. Impulsar la formació en principis d’integritat i orientacions del bon govern per al  conjunt dels treballadors i treballadores del Consell Comarcal.

5.4.6. Fomentar el talent, la participació i la innovació dins del Consell Comarcal per tal  d’afavorir l’administració comarcal i guanyar eficàcia, agilitat i proximitat a la  ciutadania.

5.5. Sobre els serveis públics i la participació ciutadana.

5.5.1. Potenciar la ciutadania activa, participativa i crítica a través de noves accions de  participació ciutadana, ja siguin consultes, enquestes, processos participatius, xarxes  socials, fòrums digitals o altres.

5.5.2. Promoure el valor de l’associacionisme i un teixit associatiu ric, democràtic, autònom  i compromès amb la comarca.

5.5.3. Desenvolupar estratègies i serveis que promoguin el diàleg i la convivència entre els  ciutadans i les ciutadanes.

5.5.4. Garantir l’accés de la ciutadania a la informació sobre aquelles matèries o assumptes  que tingui dret a conèixer, i facilitar l’exercici dels seus drets i el compliment de les  seves obligacions.

5.5.5. Fer públics els compromisos de qualitat amb la ciutadania, a través de cartes de  servei i desenvolupant sistemes i instruments que permetin l’avaluació i la millora  contínua dels serveis comarcals.

5.5.6. Potenciar i millorar els canals de comunicació amb la ciutadania, i fer més  comprensible el llenguatge administratiu.

5.5.7. Desenvolupar l’administració electrònica i el govern obert.

5.5.8. Fomentar i facilitar l’assistència i representació de la ciutadania en espais i processos de participació, amb el compromís de compartir els resultats amb totes aquelles  persones que n’han format part.

5.6. Sobre les retribucions econòmiques dels electes i les declaracions d’activitats i béns  dels alts càrrecs.

5.6.1. Es publicaran les declaracions de béns completes, les retribucions íntegres i les  compensacions econòmiques que percebin, per la representació ocupada amb motiu  del seu càrrec.

5.6.2. Compromís de no tenir cap altra retribució que l’única que correspongui oficialment  segons les funcions.

5.6.3. Les retribucions dels alts càrrecs es publicaran al web o al Portal de la Transparència  per al coneixement de la ciutadania.

5.6.4. Abstenir-se d’acceptar regals o presents que superin els usos habituals, socials o de  cortesia i abstenir-se d’acceptar favors i serveis en condicions més favorables que  puguin condicionar el desenvolupament de les funcions pròpies. En tot cas, es considera que superen els usos habituals, socials o de cortesia els  regals o presents que, individualment o agrupats, superin els cinquanta euros. En  cas de rebre regals o presents de valor superior s’hauran de retornar o, en cas que la  devolució no sigui possible o sigui excessivament onerosa, hauran de ser entregats a  l’òrgan competent perquè siguin incorporats al patrimoni de la Corporació.

5.6.5. En matèria de viatges, efectuar-los en aquells casos que esdevingui imprescindible  per al desenvolupament de les funcions o competències i per les persones  indispensables i directament vinculades a aquestes.

5.6.6. Només s’acceptarà per part de terceres persones el pagament, hotel i manutenció quan les persones subjectes a aquest Codi hagin d’assistir, convidades oficialment  per part d’institucions públiques, sobre matèries directament relacionades amb les  seves funcions o competències.

5.6.7. El règim d’invitacions a terceres persones per activitats desenvolupades pel Consell  Comarcal es regirà, també, per aquestes normes de conducta.

5.7. Sobre el règim d’incompatibilitats.

5.7.1 Formular declaracions sobre causes de possibles incompatibilitats i sobre qualsevol  activitat que proporcioni o pugui proporcionar ingressos econòmics.

5.7.2. Evitar qualsevol conflicte d’interessos amb motiu de l’exercici de les seves funcions  públiques i d’abstenir-se d’utilitzar competències i prerrogatives institucionals per  atorgar-se per a si mateixos o a terceres persones algun tipus de benefici.

5.7.3. Abstenir-se de dur a terme qualsevol activitat privada que, directament o  indirectament, entri en conflicte amb els interessos públics. I prendre compromís  d’exercir el càrrec en benefici exclusiu dels interessos públics, sense dur a terme cap  activitat que pugui entrar-hi en conflicte.

5.7.4. Durant els dos anys següents a la data de cessament, els càrrecs públics afectats per aquest Codi ètic, en relació amb la prestació de serveis en entitats o empreses privades, s’estarà al que disposi la legislació vigent en cada moment.

5.8. Sobre les empreses licitadores, entitats prestadores de serveis públics i beneficiaris de subvencions, el Consell Comarcal incorporarà a les seves convocatòries d’ajuts i subvencions i plecs de clàusules de les licitacions, clàusules orientades al compliment de les previsions d’aquest Codi Ètic.

5.8.1. Les empreses licitadores, entitats prestadores de serveis públics i beneficiaris de  subvencions es comprometran, durant el temps en què es mantingui la seva relació amb el Consell Comarcal, a assumir els principis que segueixen, els quals els seran degudament  informats.

1. Respectar les institucions i persones amb qui es relacionen en el desenvolupament  de la seva activitat.
2. Actuar de forma transparent.
3. No difondre la informació de caràcter confidencial que coneguin en l’exercici de la  seva activitat.
4. Garantir la igualtat de tracte de totes les persones, com a dret fonamental i valor  democràtic cabdal de la societat que implica tots els aspectes de la vida,  especialment la igualtat entre homes i dones.
5. No obtenir ni tractar d’obtenir informació o d’influir en la presa de decisions de  manera deshonesta.
6. Proporcionar informació actualitzada i no enganyosa, així com mantenir-la  actualitzada periòdicament.
7. No incitar, per cap mitjà, autoritats, càrrecs públics o treballadors i treballadores  públiques a infringir la llei o les regles de comportament establertes en aquest Codi Ètic.
8. Actuar amb integritat i honestedat en el desenvolupament de la seva activitat i en les  seves relacions amb les autoritats, els càrrecs electes i la resta d’empleats i  empleades públiques i no dur a terme cap activitat que pugui ser qualificada de  corrupta, deshonesta o il·legal.
9. No posar les autoritats, els càrrecs electes i la resta d’empleats públics en cap  situació que pugui generar un conflicte d’interessos.
10. Acceptar i complir les obligacions establertes per la Llei 19/2014, del 29 de  desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
11. Garantir que el personal al seu servei compleixi la normativa relativa a la prohibició  d’intervenir en activitats privades després del cessament dels alts càrrecs i altres  normes d’incompatibilitats dels alts càrrecs, diputats, funcionaris i personal al servei  de les institucions.
12. Acceptar que la informació proporcionada es faci pública, de conformitat amb la  normativa vigent.
13. Acceptar i complir les mesures que s’adoptin en cas d’incompliment de les  obligacions establertes per la llei o per aquest Codi, d’acord amb el que preveu la Llei  19/2014, de 29 de desembre, accés a la informació pública i bon govern.

6. Seguiment i avaluació del Codi Ètic

Es crearà una Comissió de Seguiment del Codi Ètic, integrada per càrrecs públics i personal de l’entitat.

Es realitzaran revisions periòdiques i es proposaran les modificacions que siguin  necessàries per mantenir actualitzat el Codi Ètic. Es tindran en compte els suggeriments i les propostes que realitzin els membres del govern, el personal eventual, el personal directiu i els treballadors i treballadores del Consell Comarcal.

7. Règim de sancions

La Llei 19/2014, de 29 de desembre, estableix el règim sancionador que serà d’aplicació  en aquest Codi Ètic. El procediment sancionador és el que estableix la legislació sobre règim  jurídic i de procediment aplicable a les administracions públiques.
En el cas d’alts càrrecs, l’òrgan competent per instruir un procediment serà el Ple Comarcal,  i per la resta de personal serà la presidència o el conseller en qui delegui, sens perjudici  d’altres òrgans competents en matèria de funció pública per al cas del personal al servei de  l’Administració.

8. Vigència i publicitat

El Codi Ètic i de Bon Govern entrarà en vigor l’endemà de la seva aprovació al Ple  Comarcal. El Consell Comarcal adoptarà les mesures necessàries per a garantir que  aquest Codi Ètic disposi de la més àmplia difusió entre les diverses oficines, serveis i àrees  comarcals, entre el seu personal i la ciutadania en general.

Per tal de donar a conèixer la seva existència, el Codi Ètic i del Bon Govern es publicarà al  Portal de la Transparència i es facilitarà la seva difusió màxima a través de tots els mitjans que es considerin adients.

9. Disposició transitòria.

9.1. Tramitació legal.
El present Codi Ètic i de Bon Govern serà objecte de tramitació legal immediata per a la  seva entrada en vigor.

10. Disposició addicional

10.1. Modificació dels preceptes del Codi Ètic i de Bon Govern i de les referències que fa a  la normativa vigent, amb motiu de la promulgació de normes posteriors.

Els preceptes d’aquest Codi Ètic i de Bon Govern que per raons sistemàtiques reprodueixin  aspectes de la legislació vigent i altres normes de desenvolupament, i aquells en què es  facin remissions a preceptes d’aquesta, s’entendrà que són automàticament modificats i/o substituïts en el moment en què es produeixi la modificació dels preceptes legals i  reglamentaris de què porten causa.

11. Disposició final

11.1 Modificació.
La modificació d’aquest Codi Ètic i de Bon Govern podrà efectuar-se seguint el mateix  procediment que per a la seva aprovació.

Cerca

 

 

@ccbaixllobregat

  Subscriu-te al canal RSS

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Parc Torreblanca N-340 pk 1249

08980 Sant Feliu de Llobregat

 Tel.: 936852400   Fax:936851868

 Contacte