Esteu aquí
Informació COVID-19 › SERVEIS SOCIALS › Informació per a professionals dels Serveis Socials Bàsics ›Mesures organitzatives i actuacions dels professionals dels equips bàsics
Quina atenció han de donar els serveis socials bàsics en l'estat d'alarma?
Veieu el document amb proposta de mesures organitzatives i recomanacions per als equips bàsics d'atenció social com a mesura de prevenció i contingència davant l'impacte del COVID-19. Enllaç
Documento Tècnico de recomendaciones para responsables políticos y personal directivo de los Servicios Sociales de Atención Primaria ante la crisis por Covid-19. Ministerio de Derechos Sociales y Agenda 2030. Enllaç
Existeix un certificat que autoritzi el desplaçament per anar a treballar en el marc de l’estat d’alarma per la crisi sanitària per la COVID-19?
La declaració de l'estat d'alarma per gestionar la crisi sanitària de la COVID-19 limita la llibertat de circulació de persones i determina per a quines activitats es pot circular per les vies d’ús públic.
S’ha elaborat un model de declaració autoresponsable per facilitar als ciutadans i els agents de policia la comprovació que un desplaçament determinat corresponen a una activitat autoritzada, en el marc del Pla d’actuació del PROCICAT per malalties emergents activat en fase d’emergència-1.
Podeu descarregar el certificat en el aquest enllaç.
Com s'ha d'actuar enfront de casos d’infecció pel nou coronavirus SARS-CoV-2?
Document per orientar l’actuació dels professionals assistencials i de Salut Pública davant els casos de coronovarirus SARS-CoV-2, les mesures de diagnosi, els procediments de notificació i seguiment de casos i d’actuació en personal sanitari i altres serveis essencials, així com mesures dirigides a la prevenció i el control de la infecció. Enllaç
Com puc donar suport a les famílies dels Serveis d’Orientació i Acompanyament a les famílies en la Fase d’emergència de l’epidèmia davant el COVID-19?
Mesures organitzatives i pautes d'intervenció per donar eines de contenció i suport emocional a les famílies per gestionar les situacions d’estrès i ansietat que pot generar el període de confinament provocat per la Fase Emergència-1 del Pla d’Actuació del PROCICAT per malalties emergents de la Generalitat de Catalunya en motiu de l’impacte del COVID-19.
Més informació en aquest enllaç.
Existeix algun mecanisme de coordinació entre Protecció Civil i els serveis socials bàsics?
Sí, s'ha creat un protocol d’atenció a les necessitats bàsiques de persones que han informat simptomatologia a l’APP STOP COVID19. En aquest es determina com la Direcció General de Protecció Civil (DGPC) ha de gestionar els casos de vulnerabilitat amb els serveis socials.
Protocol d’atenció a les necessitats bàsiques de persones que han informat simptomatologia a l’APP STOP COVID19 Enllaç