Augmenta l’ocupació i es redueix l’atur al Baix Llobregat durant el mes de maig
L’Observatori Comarcal ha actualitzat les dades mensuals del mercat de treball corresponents al mes de maig de 2026, que mostren una evolució positiva de l’ocupació a la comarca, amb un increment dels llocs de treball i una disminució tant de l’atur registrat com del nombre total de persones demandants d’ocupació respecte al mes anterior.
Segons les dades recollides, el Baix Llobregat registra un total de 47.075 persones demandants d’ocupació. D’aquestes, el 65% corresponen a persones en situació d’atur registrat, mentre que el 30% formen part de la categoria de resta de demandants, és a dir, persones que cerquen feina, però que no consten ni com a aturades registrades ni com a demandants no ocupades. En relació amb el mes d’abril, disminueix l’atur registrat mentre que augmenta el nombre de persones incloses en la categoria de resta de demandants.
La comparativa anual també reflecteix una millora de la situació laboral. Respecte al maig de 2025, disminueixen tant les persones classificades com a altres no ocupades (-14%; 373 menys) com l’atur registrat (-6%; 1.962 menys). En canvi, augmenta un 13% la resta de demandants, amb 1.638 persones més que un any enrere.
Pel que fa a l’atur registrat, el Baix Llobregat tanca el mes de maig amb 30.763 persones en situació d’atur. Aquesta xifra representa una reducció del 19% respecte als nivells previs a la pandèmia, amb 7.231 persones menys en situació d’atur que al maig de 2019.
L’ocupació continua mostrant una evolució favorable. El nombre de llocs de treball a la comarca ha augmentat en 4.543 afiliacions respecte al mes de març, situant l’afiliació total en 381.149 afiliacions als diferents règims de cotització. Aquesta xifra representa un increment del 19% respecte al maig de 2019, abans de l’impacte de la pandèmia.
En termes interanuals, l’afiliació ha crescut en 7.822 llocs de treball respecte al maig de 2025. Aquest augment es reparteix entre el règim general, que suma 7.225 afiliacions més (+2,3%), i el règim especial de treball autònom, que creix en 520 afiliacions (+1,0%).
Cinc expedients de regulació d’ocupació afecten 231 persones
Durant el mes de maig, el Baix Llobregat ha registrat cinc expedients de regulació d’ocupació (ERO), amb un total de 231 persones afectades. Les mesures aplicades han estat la suspensió i l’extinció dels contractes laborals.
D’aquest total, 102 persones han estat afectades per expedients d’extinció de contracte, fet que representa el 44% del conjunt de persones afectades per ERO a la comarca. En comparació, a l’Àrea Metropolitana de Barcelona les extincions han afectat 878 persones (81% del total), mentre que a Catalunya han estat 1.103 les persones afectades per aquesta modalitat, equivalent al 50% del total.
Per sectors d’activitat, les indústries manufactureres concentren la major part de les persones afectades per expedients de regulació d’ocupació, amb el 88% del total. Les segueixen la construcció (7%) i el sector del transport i l’emmagatzematge (5%).
Les dades de maig confirmen la tendència positiva del mercat de treball al Baix Llobregat, amb una consolidació de la recuperació de l’ocupació i uns nivells d’atur que continuen situant-se per sota dels registres previs a la pandèmia.
Podeu consultar l'informe en aquest enllaç.





