Informe de seguiment de mercat de treball. Març 2026.

Imatge web
Document/s adjunt/s: 

Augmenten els llocs de treball,   els demandants d’ocupació i disminueix l’atur registrat.

161 persones afectades per un ERO, el 27% per extinció del contracte laboral.

 

L’Observatori comarcal actualitza les dades mensuals del mercat de treball del Baix Llobregat i destaca l’augment dels llocs de treball, dels demandants d’ocupació i l’augment de l’atur respecte febrer de 2026.

48.439 demandants d’ocupació de les que un 66% són persones aturades registrades i el 30% resta de demandants (persones que cerquen feina, però que no són aturades registrades ni demandants no ocupats). Augmenta l’atur registrat i la resta  de demandants d’ocupació.

Pel que fa a la variació anual (març 2025), disminueixen altres no ocupats i l’atur registrat en un    (-12%, -307)  i   (-4%,-1.280) respectivament i augmenten la resta de demandants (persones que cerquen feina, però que no són aturades registrades ni demandants no ocupats) un +3%, 462 persones més.

 

L’atur al Baix Llobregat tanca març amb 31.907 persones i una variació negativa del 19% i 7.647 persones menys que abans de la pandèmia.

 

El nombre de llocs de treball a la comarca creix respecte febrer en 864 llocs de treball més. Aquest augment situa l’afiliació total al Baix Llobregat en 373.951 afiliacions a tots els règims de cotització.  L’ocupació de la comarca,  creix un 17% respecte març del 2019, abans de l’inici de la pandèmia.

L’afiliació creix en 5.629 llocs de treball al Baix Llobregat respecte març 2025. Aquest augment és tant pels registrats al règim general (+5.300, +1,7%) com per l’autònom (+450; +0,9%).

 

Amb 7 Expedients de Regulació d’Ocupació, la comarca registra 161 persones afectades per un ERO.

La  suspensió i l’extinció del contracte laboral són les mesures d’ERO aplicades a la comarca aquest mes.

El Baix Llobregat registra 43 persones afectades per un ERO d’extinció (27% del total) . L’Àrea Metropolitana de Barcelona registra 627 persones (82% del total) i a Catalunya 824 (73% del total) persones afectades per un expedient d’extinció del contracte laboral.

Indústries manufactureres (44% del total de persones afectades); activitats professionals i tècniques (27% del total); informació i comunicació (19% del total) ;  comerç (7% del total) i activitats administratives i auxiliars (3% del total) són les activitats econòmiques que han presentat ERO aquest mes.

 

Cerca

 

 

@ccbaixllobregat

  Subscriu-te al canal RSS

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Parc Torreblanca N-340 pk 1249

08980 Sant Feliu de Llobregat

 Tel.: 936852400   Fax:936851868

 Contacte