L’atur disminueix en 614 persones
L’atur disminueix al Baix Llobregat durant el mes de setembre. Amb 614 persones aturades menys que el mes passat, setembre tanca amb 33.154 aturats/des. Respecte al mateix mes de l’any 2023, l’atur disminueix un 0,8% i 255 persones menys. La taxa d’atur se situa en el 8,0%, una xifra inferior a la de la resta d’àmbits territorials i del conjunt de Catalunya.
Les dones continuen sent majoria entre les persones en situació d’atur (58,9%) i la taxa d’atur és superior entre elles (9,7%) que entre els homes (6,4%). Tanmateix, tant el nombre d’homes (-0,3%, -36 homes) com especialment el nombre de dones (-2,9%, -578 dones) disminueixen en la variació mensual.
Per grups d’edat, l’atur decreix per a tots els grups d’edat, però en termes relatius aquesta variació és més acusada pels aturats d’entre 30 i 44 anys (-3,8%, -339 persones).
L’atur ha disminuït especialment respecte al mes d’agost en educació (-280 persones, -27,3%), activitats relacionades amb l’ocupació (-227 persones, -9,2%) i comerç al detall (-51 persones, -1,4%).