Balsera reclama a la Generalitat més inversió en accions socials davant la greu situació provocada per la crisi
El president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Joaquim Balsera, ha mantingut aquesta tarda una entrevista de treball amb la consellera de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya, Neus Munté. En aquesta trobada, que s’ha realitzat a petició del Consell Comarcal, el president ha traslladat a Munté la seva preocupació per “la situació de crisi que pateix el Baix Llobregat, amb un increment de l’atur en el darrer trimestre i de més persones que no reben una prestació com la renda mínima d’inserció”. Per al president del Consell, les prioritats a la comarca passen “per garantir els mínims de renta, casa i alimentació a tota la població”.
oaquim Balsera ha demanat a la consellera el manteniment del conveni existent fins ara per a la dotació de recursos en l’àmbit social, i ha destacat els serveis i iniciatives que des del territori s’estan duent a terme, especialment la Taula de Serveis Socials i la Xarxa Baix que posa en comú al diferent personal tècnic vinculats a la infància i l’adolescència al Baix Llobregat.
El president ha aprofitat la reunió per repassar el conjunt de serveis que duu a terme actualment el Consell Comarcal amb el finançament de la conselleria de Benestar i Família com són els equips d’atenció a la infància i a la d’adolescència del Baix Llobregat, la coordinació del serveis d’atenció primària, el transport adaptat o les beques menjador, entre d’altres. Balsera ha estès la mà a la col•laboració amb la Generalitat i ha posat sobre la taula punts concrets on les dues administracions podrien treballar plegades. En aquest sentit, el president del consell ha demanat a Munté la incorporació de la conselleria a la Taula de Serveis Socials.
Balsera ha manifestat que les iniciatives i serveis que hi ha actualment en marxa “són imprescindibles per garantir la cohesió social a la comarca del Baix Llobregat”.
Per la seva banda, la consellera Neus Munté ha assegurat que davant la realitat i dificultats de la comarca, és necessari el manteniment d’un “diàleg fluït” i ha afirmat que la conselleria té la voluntat de continuar destinant recursos, com els que estaven assignats en el conveni actual, i ha posat l’èmfasi en les iniciatives d’atenció a la infància en situació de risc . La consellera ha manifestat que tant aviat com es concretin els pròxims pressupostos, es fixaran els recursos per a la comarca. Neus Munté ha coincidit amb Joaquim Balsera en la necessitat que la conselleria formi part de la taula de serveis socials del Baix Llobregat davant les dades sobre l’atur i la situació de pobresa a la comarca.