El 44% de les persones joves del Baix Llobregat viuen en el municipi on van néixer

L’Observatori comarcal publica per primera vegada la nota de la joventut al Baix Llobregat. En el marc de la XVI Jornada comarcal de joventut del Baix Llobregat aquesta nota fa una radiografia del perfil sociodemogràfic de les persones d’entre 16 i 30 anys de la comarca.

Aquesta anàlisi ha estat possible gràcies al Cens de Població i Habitatge 2021 de l’INE que permet aprofundir en les característiques de diferents col·lectius. La seva nova metodologia, basada en informació de registre, permet identificar certs grups (per exemple, segons edat o sexe) i dona la possibilitat d’explorar variables sociodemogràfiques d’aquests col·lectius de les que abans no disposàvem (nacionalitat, lloc de naixement, activitat, nivell d’estudis, estudis en curs —nivell i tipologia—, municipi de residència, any d’arribada al municipi, etc.). Tanmateix, existeix la possibilitat d’explotar dades amb detall municipal, requisit indispensable per a comprendre la realitat de la comarca.

@ccbaixllobregat

Subscriu-te al canal RSS