El Baix Llobregat reivindica el CFP d’Automoció com a palanca de canvi socioeconòmic

La Formació Professional és un element imprescindible per a garantir un futur inclusiu sostenible a la nostra comarca. Davant de les grans transformacions a les que està sotmès el sector industrial, el Baix Llobregat vol esdevenir un referent de la FP industrial pel seu element diferenciador i definitori,  oferint formació de futur que esdevingui un fre a la precarietat i un impuls a la competitivitat i a la productivitat.

Aspectes com l’elevada inserció laboral dels graduats en formació professional, les vies d’inserció a través de les pràctiques empresarials, el biaix de gènere com a deficiència de la Formació Professional o l’escletxa salarial dels graduats de FP s’han tractat avui a la sessió plenària del Consell de la FP del Baix Llobregat que ha tingut lloc al Centre de Formació Professional d’Automoció de Martorell.

L’acte, inaugurat per l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, la directora del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, Ariadna Rectoret, la directora general d’Indústria, Matilde Villarroya i la presidenta del Consell Comarcal, Eva Martínez, i que ha comptat amb la participació de sindicats, patronals, associacions i entitats, ha estat clau per posar de relleu que necessitem una Formació Professional àgil i flexible en la seva organització, que sigui capaç de respondre a les necessitats de les empreses del nostre territori, tant pel que fa al relleu generacional, com per l’adaptació als nous reptes industrials. Ha de respondre a les necessitats del territori. Ens cal una oferta formativa que cobreixi tota comarca, que millori la reputació social dels estudis i que la Formació Professional passi de ser la segona a ser la primera opció per aconseguir un bon futur laboral, per que trenqui amb els estereotips de gènere i s’incrementin les vocacions industrials, i trenqui també amb l’escletxa de gènere i augmenti la presència de dones a la FP.

En aquest sentit, el sector de l’automoció és una de les activitats econòmiques amb major facturació de la comarca i esdevé un eix central de la nostra activitat industrial, es necessari que el centre de Formació Professional de Martorell funcioni a ple rendiment i esdevingui  una palanca de canvi socioeconòmic.