El Consell Comarcal rep la visita institucional de la consellera d’Educació i Formació Professional, Esther Niubó
La presidenta del Consell Comarcal, Eva M. Martínez, acompanyada del conseller comarcal de Règim Interior, Desenvolupament Econòmic, Estratègic i Agrícola, Fernando Vicente, i del conseller comarcal d’Educació, Just Fosalva, han rebut aquest dimecres 23 d’octubre, a la consellera d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, Esther Niubó, qui ha visitat el Baix Llobregat per acostar les polítiques del Govern en matèria d’Educació i FP a la realitat de la nostra comarca.
En la seva primera visita al territori, la consellera d’Educació ha signat el llibre d’honor de la institució posant en valor el compromís històric de la nostra comarca amb l’educació.
Tot seguit, acompanyada de la secretària general d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, Teresa Sambola, s’han reunit amb la presidenta, els consellers i responsables tècnics del Consell Comarcal, per conèixer les dades generals de la delegació de competències 2024-2025 en matèria d’educació, la dels ajuts individuals de menjador escolar i la del servei transport escolar.
Des del Consell Comarcal s’han posat sobre la taula algunes problemàtiques que és necessari que es puguin abordar des de la Generalitat de Catalunya, com és el cas de cercar alternatives per poder oferir el servei de menjador escolar a l’alumnat de secundària dels 30 municipis de la comarca.
Així mateix, s’ha fet referència al repte de la Formació Professional al Baix Llobregat, d’una banda, a la necessitat d'oferir més places d’FP, i que aquesta sigui una oferta més adequada a la realitat del territori, i de l’altra, que atengui la problemàtica de la mobilitat a la comarca per tal que sigui accessible per a tothom.
Des del Consell Comarcal es fa una valoració molt positiva d'aquesta trobada. Tant la consellera d’Educació, com la secretària general han mostrat la seva col·laboració per explorar noves fórmules i estratègies per poder abordar els reptes plantejats.