El Consell de les Dones promou accions conjuntes al Baix Llobregat en el marc de la campanya contra la violència masclista
La junta permanent del Consell de les Dones del Baix Llobregat va acordar en la seva última sessió donar recolzament a les accions que des de les entitats de dones i ajuntaments de la comarca organitzen en el marc del 25 de novembre, Dia Internacional de la lluita contra la violència masclista. A l’acte, hi va participar el president del Consell Comarcal, Joaquim Balsera.
Sota el lema “El Baix Llobregat contra la violència masclista”, el Consell proporciona a tots els ajuntaments de la comarca una imatge unificada per fer difusió de les accions que es promouran. Aquest any com a novetat s’iniciarà la campanya amb un acte d’abast comarcal en el qual a través de diferents intervencions es vol posar èmfasi en les tipologies de violència contra les dones, per exemple, la psicològica, la física, la laboral o l'econòmica. Cal destacar també la participació del Servei d'Informació i Atenció a les Dones (SIAD) del Baix Llobregat, recurs que es va posar en funcionament fa un any i que dóna recolzament als municipis de menys de 20.000 habitants de la comarca.
A més a més, el Consell treballa actualment en la posada en marxa 2.0 del “TALLA JA!”, iniciativa conjunta amb el Servei Comarcal de Joventut que l’any passat va aglutinar a més de 150 persones, entre les quals hi havia destacades figures de la comarca. La ciutadania baix llobregatina podrà penjar la seva fotografia i deixar un missatge de solidaritat i sensibilització contra aquelles microviolències que moltes dones pateixen en el seu dia a dia quan les relacions d’amor són malenteses i suposen una pèrdua de llibertat per a les dones; el control del mòbil, de la roba, de les amistats, entre d’altres, són microviolències que cal tallar d’arrel. Trobareu més informació en el web www.elbaixllobregat.net/tallaja
D’altra banda, la Junta Permanent del Consell va analitzar la jornada "Emprenem" realitzada el passat mes de juliol, orientada a procurar recursos per a l’increment de la presencia i el lideratge de la dona en el món laboral, crear llocs de treball i fomentar la creació de xarxes de suport. El consell va valorar molt positivament l’activitat realitzada i va acordar organitzar abans de finals d’any una jornada de treball junt amb altres xarxes de suport (networking) amb l'objectiu d’enfortir la iniciativa nascuda aquest any i fomentar la creació de noves.