El Govern central margina el Baix Llobregat amb la seva inversió en infraestructures.

Les inversions estatals en infraestructures a la comarca del Baix Llobregat disminuiran un 63,4% segons els pressupostos generals de l’Estat per a l’any 2012.

Aquesta és la intenció del govern de l’Estat segons es desprèn de la previsió feta en el projecte de pressupostos i així ho ha manifestat el president del Consell Comarcal del Baix Llobregat, Joaquim Balsera en roda de premsa aquest matí a la seu del Consell a Sant Feliu de Llobregat. Acompanyat pel vicepresident i conseller de mobilitat, Jordi Milà, han fet un repàs a les xifres d’inversió en infraestructures dels Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) per aquest any 2012. Ambdós representants comarcals han coincidit en remarcar que l’Estat deixà en l’oblit infraestructures vitals per a la comarca, o bé reduint de forma dràstica les partides d’inversió corresponents o, el que es més dramàtic, excloent-les dels pressupostos i, per tant, deixant-les en suspens per a la seva finalització.

Per aquest any 2012 en el PGE hi apareix una inversió total que no supera els 25 MEUR quant l’any passat va ser de gairebé 68 MEUR, a tall d’exemple el Conseller Jordi Milà ha recordat que només el túnel que connecta l’estació del AVE a Atocha amb Chamartin, de 7,3 quilometres de longitud, te una inversió per aquest any de 150 milions, 6 cops la inversió prevista per a les infraestructures del conjunt de la comarca del Baix Llobregat.

La disminució de les inversions afecta unes obres d’infraestructura que depassen l’àmbit de la comarca. En aquest línea, Balsera ha volgut remarcar que desinversions que afectin als accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona tenen abast i unes conseqüències molt importants per al conjunt del país i el seu desenvolupament industrial i comercial. La proposta de pressupostos general de l’Estat tampoc inclou altres projectes ja planificats i pendents, entre els quals els que afecten als accessos viaris i ferroviaris al port, amb la seva ampliació i l’endarreriment de la connexió ferroviària, que repercutirà en el transit de vehicles, sense que es millorin les vies de comunicació actuals. Amb la terminal portuària a ple rendiment, els problemes de mobilitat s’agreujaran en unes vies ja saturades. En aquest sentit, Joaquim Balsera a declarat pel que fa als accessos al port, “aquestes inversions no solsament tenen un impacte econòmic sinó que afecten de ple en la mobilitat privada de les persones que viuen o transiten per la comarca”.

El president del Consell Comarcal, ha apel·lat al sentit comú a l’hora de fer inversions i ha confirmat la seva voluntat de poder reunir-se en breu amb responsables del Ministeri de Fomento a fi de poder demanar explicacions i exposar les necessitats que te el territori amb infraestructures claus com la variant de Vallirana, que han sofert una disminució important de les inversions de forma que la finalització dels treballs torna a sofrir un nou ajornament, o el cas similar de la construcció del pont entre l’A-2 i l’AP-7. A banda d’aquesta reunió, Joaquim Balsera ha afirmat que s’impulsarà una Moció en el proper Ple comarcal, que posi de manifest la marginació de la comarca del Baix Llobregat en aquests pressupostos. Des del Consell Comarcal també s’està preparant un Fòrum Comarcal de Mobilitat en el que es pugui debatre amb profunditat la situació actual en que es troben les infraestructures de la comarca i les possibilitats de millora de la mobilitat que aquestes presenten.

Cerca

 

 

@ccbaixllobregat

  Subscriu-te al canal RSS

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Parc Torreblanca N-340 pk 1249

08980 Sant Feliu de Llobregat

 Tel.: 936852400   Fax:936851868

 Contacte