El Ple dona suport al manifest en favor del col·lectiu transexual

El dilluns 15 d’abril el Ple del Consell Comarcal va aprovar per unanimitat, donar suport al manifest de l’Associació Trans*Baixpower & Roses de Sant Feliu en el dia de la visibilitat trans* (31 de març).

Amb aquest manifest, l’Associació Trans*Baixpower & Roses de Sant Feliu exposa que una societat lliure i amb bona salut és aquella plural i diversa, amb ferms valors basats en el respecte a la població que la composa. Les persones trans* volem gaudir en plena autonomia dels drets i llibertats, i també dels deures, amb una complerta normalització social, cultural, sanitària i jurídica. Reivindica el dret a canviar la menció del nostre nom i sexe als documents oficials sense haver de passar per cap avaluació mèdica, psicològica o jurídica. Exigeix la garantia dels drets de lxs menors trans*, el dret a la lliure autodeterminació de sexe i gènere, tant al registre civil com a totes les institucions, i denuncien l’extrema vulnerabilitat i les dificultats d’accés al mercat laboral del col·lectiu de persones trans*, i més en concret de les transsexuals visibles ,entre d’altres.

El Consell Comarcal té entre les seves finalitats i actuacions el desenvolupar i garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals i transgèneres, i evitar-los situacions de discriminació i violència, per a assegurar que es pugui viure la diversitat en plena llibertat.

En aquest sentit, al maig del 2018, va crear el Servei d’Atenció Integral (SAI) per a defensar els drets de les persones LGTBI a la comarca del Baix Llobregat,  s’ha constituït la Taula Comarcal LGTB amb tots els ajuntaments del territori, i enguany s’elaborarà el Pla Comarcal LGBT+, que tindrà com a objectiu principal coordinar la implementació i desplegament de la llei 11/2014 a la comarca.