El Servei de Primera Acollida organitza un monogràfic sobre protecció internacional

Des del Servei de Primera Acollida de l’Àrea d’Acció Social i Salut del Consell Comarcal del Baix Llobregat, i juntament amb la Fundació Ficat, s'ha organitzat un monogràfic formatiu sobre protecció internacional que ha tingut un gran èxit de participació.

La Fundació FICAT, és una associació que cerca estratègies d’actuació social, jurídica i institucional que afavoreixen la defensa dels drets de les persones i dels col·lectius que es troben en risc o en situació d’exclusió social, especialitzada en l’acompanyament i assessorament jurídic i amb una llarga trajectòria en l’àmbit de les persones nouvingudes, que col·labora habitualment amb el Consell Comarcal.

Aquesta formació celebrada en format online, ha anat dirigida a totes les tècniques del Servei de Primera Acollida del Baix Llobregat i a les tècniques de polítiques migratòries, així com a altres agents socials que treballen directament en l’àmbit d’acollida a persones migrades en tot el territori català.

La sessió, conduïda per l’advocada Alícia Sánchez Masip, advocada experta en estrangeria, ha comptat amb la participació de més de 60 persones i hi han participat diferents ens locals de tota Catalunya i entitats del tercer sector.

S'han exposat els punts claus de la normativa sobre protecció internacional, el procediment a seguir per sol·licitar-lo o els drets i deures de les sol·licitants, tot des d’una mirada d’acompanyament, acollida i assessorament a les persones sol·licitants des del moment d’arribada fins a l'obtenció de l’estat de refugiat, o protecció subsidiària entre d’altres.

El monogràfic ha tingut una duració de dues hores i posteriorment s'ha obert un espai de consulta i debat per poder donar resposta a totes les qüestions sorgides arran de la presentació. Podeu consultar el document emprat per la presentació fent clic aquí.

Aquesta formació, que malauradament, coincideix amb l’arribada de la població ucraïnesa desplaçada al territori català, facilitarà la tasca d’acollida d’aquestes persones per part de les tècniques d’acollida dels ens locals.

Des del Consell Comarcal seguim apostant per la formació i l’intercanvi de coneixements entre professionals, i per dotar de serveis i recursos a les persones nouvingudes al nostre territori, per tal de promoure que puguin gaudir de la màxima autonomia i igualtat d’oportunitats així com promoure una millor acollida a la comarca.

Com no podia ser d’altra manera davant l’arribada de la població desplaçada ucraïnesa a la nostra comarca, estem a disposició de la ciutadania per donar informació,  compartir l’actualització de circuits i protocols i acompanyar i orientar als professionals que així ho necessitin, tot reafirmant el nostre ferm compromís en la defensa de la pau i dels drets humans.