III Marxa contra la violència masclista al Baix Llobregat

El preu de la llibertat de les dones no pot ser la mort, ni el de la vida la submissió.

El diumenge 22 de novembre el Parc de Torreblanca es va convertir, per tercer any consecutiu, en el punt de confluència de les marxes contra la violència masclista de la comarca. Més de 800 persones, majoritàriament dones, van participar per manifestar el seu rebuig contra aquesta xacra social.


En les diferents marxes van participar els ajuntaments de Begues, Castelldefels, Castellví de Rosanes, Cornellà de Llobregat, El Papiol, Esplugues de Llobregat, Gavà, Molins de Rei, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervelló, i Torrelles de Llobregat, així com, grups polítics, sindicats, el Consell Esportiu del Baix Llobregat, i en especial,  les dones d’entitats i associacions.

L’acte central, que va estar amenitzat per les batucades d’Esplugues de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat i el Papiol,  va començar amb la benvinguda del President del Consell Comarcal, Josep Perpinyà, i la Consellera de les Dones, Vicky Castellanos. En els parlaments es va renovar el compromís de continuar reforçant els serveis i l’atenció de les dones víctimes de violència masclista al Baix Llobregat davant de la realitat persistent i cruenta tal i com demostren les xifres de dones assassinades i les denúncies per violència masclista

Segons les dades del Consejo General del Poder Judicial, a l’any 2014 més del 9% de les denúncies interposades per violència masclista a Catalunya van ser al Baix Llobregat. Es van denegar el 65,3% d’ordres de protecció sol.licitades. Per aquest motiu, el passat mes de febrer es va aprovar una moció a la comarca per mostrar aquesta preocupació i reclamar una legislació clara i sense excepcionalitat per a la protecció de les víctimes de violència masclista.

Al llarg de l’any 2014 més de 1.000 dones del Baix Llobregat van ser ateses els Serveis d’Informació i Atenció a les Dones municipals i comarcal per temes relacionats amb la violència masclista.

L’acte va continuar amb la lectura del manifest per a l’eliminació de la violència envers les dones, i de la llista de noms de les 48 dones assassinades al 2015. Els  guanyadors del concurs jove “Talla ja”, Pablo Ramírez i Víctor Casas, d’Esplugues de Llobregat van interpretar el rap “Maltrato”
La cloenda de l’acte va anar a càrrec del Grup Coral del Casal de la Dona de Molins de Rei “Les veus de dilluns” format per 25 dones.

 

Imatges addicionals: 

Cerca

 

 

@ccbaixllobregat

  Subscriu-te al canal RSS

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Parc Torreblanca N-340 pk 1249

08980 Sant Feliu de Llobregat

 Tel.: 936852400   Fax:936851868

 Contacte