La consellera de Salut continua la ronda de visites per diagnosticar la situació sanitària de la comarca
La consellera de Salut del Consell Comarcal, Gina Pol, en la seva intenció de visitar el territori per tal d'aproximar-se a la realitat de cada municipi i poder fer una diagnosi dels serveis, recursos, necessitats i problemàtiques, es va reunir el divendres 4 de febrer, amb els municipis de Corbera, Cervelló, la Palma de Cervelló i Vallirana.
L'objectiu i la ferma voluntat d'aquesta trobada va estar la d'oferir suport i intervenir en aquelles accions conjuntes, que ajudin a millorar la salut de les persones de la comarca.
Aquesta s'ha desenvolupat de manera presencial a l'ajuntament de Cervelló, que ha fet d'amfitrió d'aquesta trobada, on com quasi es realitzaven abans de la pandèmia s'han vist les cares i s'ha pogut sentir en directe les seves veus.
Les regidores i els regidors, i les tècniques han pogut manifestar les problemàtiques i proposar les possibles solucions per millorar la situació sanitària de llurs municipis. Entre les necessitats destacades, han sortit qüestions com la necessitat de cobrir vacants de personal als centres de primària; la necessitat de millores o ampliacions en els consultoris i ambulatoris existents o bé la importància de dotar de més personal els centres de salut mental infantojuvenil per garantir seguiments més constants i amb major vinculació al servei especialitzat.
Amb anterioritat des del Consell de Salut se'ls hi va remetre un formulari de recollida de dades, de necessitats i de propostes per al seu emplenament que ha servit com a guió de la trobada on s'ha exposat per a coneixement de tothom aquells problemes prioritaris i que finalment han esdevingut compartits i comuns pels municipis presents.
També han aparegut d'altres temes a col·lació del que s'anava parlant com per exemple l'execució dels Plans Locals de Salut i s'hi ha tractat d'altres temes prioritaris com la xarxa de transports d'aquests municipis.
Per últim la consellera ha convidat a totes les persones assistents a participar i col·laborar a les comissions que el Consell de Salut té engegades i a aquells espais on s'estan elaborant accions conjuntes comarcals.