La taula de Serveis Socials del Baix Llobregat ja és una realitat
Els 30 alcaldes i alcaldesses de la comarca signen la seva constitució i neix, principalment, amb la voluntat de posar en marxa un procés de cooperació intermunicipal que augmenti la coherència del sistema de serveis socials a la comarca i l'assoliment d'objectius comuns dins del territori.
Ahir dimecres 19 de gener va tenir lloc, a la Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer de Sant Boi de Llobregat, l'acte de presentació i constitució de la Taula de Serveis Socials del Baix Llobregat. La iniciativa impulsada pel Consell Comarcal del Baix Llobregat i els ajuntaments de la comarca, ha comptat amb l'assistència de la Diputada de Benestar Social, Montserrat Ballarín, i de la nova Directora general de l'ICASS, Carmela Fortuny.
La constitució de la Taula de Serveis Socials és fruit d'una reflexió prèvia que els responsables polítics i tècnics han realitzat sobre la situació actual dels serveis socials a la comarca. La Jornada ha comptat amb la presència de Paco Longo, Director de l'Institut de Governança i Direcció Pública d'ESADE, que ha reflexionat sobre la conjuntura econòmica actual, amb una conferència que portava per títol "Crisi econòmica, política local i gestió pública", i de l'Albert Serra, director del Master en Direcció Pública també d'ESADE, qui ha analitzat la situació i el funcionament actual dels serveis socials a la comarca i les millores que pot oferir la creació i consolidació de la Taula de Serveis Socials del Baix Llobregat.
Els objectius de la Taula són:
1.Crear un espai d'interacció i de coordinació política estable, a l'àmbit dels serveis socials, que permeti la construcció de lideratge compartit i configurar posicionaments comuns des de la lògica territorial de la comarca del Baix Llobregat.
2.Dissenyar un model de polítiques de serveis socials que superi l'atomització municipal, garanteixi la cohesió territorial i afavoreixi l'articulació en el marc del Sistema Català de Serveis Socials.
3.Promoure un procés de cooperació intermunicipal que augmenti la coherència del sistema de serveis socials a la comarca, assegurant un nivell d'agregació territorial que faciliti la relació i la interlocució amb el Govern de la Generalitat de Catalunya.
4.Establir i/o consolidar dinàmiques de col·laboració, cooperació estratègica, i treball en xarxa amb el conjunt d'agents socials i econòmics, així com amb les entitats del tercer sector que actuen en el territori.
5.Definir i consensuar models d'intervenció adients per donar resposta a les noves necessitats i realitats socials del territori.
6.Disposar d'un sistema d'informació pròpia i comparada, suficient i qualificada, per poder analitzar, planificar i prendre decisions estratègiques.
7. Avançar en la creació d'un marc de treball comarcal que permeti promoure el desenvolupament tècnic del sistema de forma equitativa per a la ciutadania, i eficaç i eficient pels governs locals