Més de 180 professionals participen en la jornada sobre intervenció al medi obert
Dimecres 14 d’abril va tenir lloc la jornada virtual “Joves i carrer: experiències d’intervenció socioeducativa amb joves al medi obert” organitzada pel Servei Comarcal de Joventut del Baix Llobregat. Dividida en tres blocs, la trobada va comptar amb la col·laboració de sis ajuntaments de la comarca i va despertar un gran interès, més de 180 persones inscrites, entre els i les professionals que treballen -directament i indirecta- amb la població juvenil d’arreu de Catalunya.
Després de la benvinguda, a càrrec de la consellera comarcal de joventut, Clara Quirante Soriano, el Prat de Llobregat va compartir l’experiència adquirida a través del seu projecte d’intervenció amb joves al medi obert, consolidat i reconegut com a bona pràctica dins i fora de la comarca del Baix Llobregat. A continuació es va presentar un espai intermunicipal, integrat pels ajuntaments de Cornellà de Llobregat, Gavà, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts. El conjunt de les seves intervencions va permetre identificar factors rellevants a tenir en compte, així com elements que poden afavorir l’èxit, a l’hora de plantejar una política local de joventut centrada en la intervenció socioeducativa al medi obert.
El darrer bloc de la jornada va consistir en una taula composta per educadores i educadors de carrer de Sant Boi de Llobregat, el Prat de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts, que van establir un diàleg sobre les singularitats de l’actuació que realitzen en sengles localitats. La seva experiència personal i professional va completar la visió que s’havia ofert, en les taules anteriors, sobre els projectes i programes centrats en la intervenció al medi obert. Per cloure l’acte, la presidenta del Consell Comarcal, Eva M. Martínez Morales, va dedicar unes paraules a les persones participants i a les que seguien la jornada.
El medi obert, sigui entès com a espai d’actuació i/o com a criteri d’intervenció, ofereix un potencial notable a l’hora d’entrar en contacte amb persones joves que, per motius diversos, no s’apropen als equipaments, recursos ni serveis institucionals. La proximitat i l’actuació en l’entorn afavoreixen la creació de vincle, l’orientació ajustada a les necessitats, la canalització de demandes i propostes i la promoció de la implicació del jovent en els afers comunitaris. La intervenció al medi obert també contribueix a fomentar, entre la ciutadania, una mirada més positiva sobre la població juvenil.
La jornada es va emetre en directe pel canal de YouTube del Consell Comarcal del Baix Llobregat, es pot visualitzar en aquest enllaç