S’aprova el Pla d’actuació anual de l’Oficina Jove 2025, després d’un 2024 marcat per un augment significatiu del nombre de persones ateses des del servei

Aquest mes de gener s'ha aprovat el Pla d'actuació anual de l’Oficina Jove 2025, un document que defineix les línies d'acció del servei per a l’any en curs. Entre les novetats d'aquest pla, destaca la voluntat d'adreçar-se a les famílies i professionals de diferents àmbits com a canals addicionals per arribar indirectament a les persones joves. També es busca augmentar la coordinació i les accions en l’àmbit d’habitatge, en resposta al notable interès per aquesta temàtica recollit entre les persones joves ateses. A més, es preveu la millora i actualització de la pàgina web de l’Oficina Jove per consolidar-la com a recurs de consulta de referència per a joves i professionals. El pla també planteja incrementar la comunicació i afavorir els intercanvis d’experiències amb altres Oficines Joves del territori com a recurs per millorar la qualitat del servei.

Augment de les atencions el 2024

Pel que fa a les dades de les atencions realitzades durant l’any 2024, es van registrar un total de 131 consultes realitzades per 116 persones joves. La major part de persones joves ateses tenien entre 26 i 34 anys, una franja d’edat que representa gairebé el 51% del total de les atencions realitzades. Un dels objectius del Pla d’Actuació Anual de 2024 era precisament adreçar-se més específicament a aquest grup d’edat, ja que sovint són joves que, per diferents motius, no es troben tan vinculats als serveis locals d’informació juvenil i busquen una atenció més adaptada a les prioritats diferenciades d’aquesta joventut més tardana, com poden ser l’habitatge o els ajuts socials.

En relació amb els canals d’atenció, la majoria de les consultes es van realitzar mitjançant canals telemàtics (45,8% per telèfon i 25,9% per correu electrònic), seguit per l’atenció presencial (11,4%) i telemàtica asincrònica (16%). La modalitat telemàtica es consolida com la més utilitzada, un aspecte que respon a l’enfocament comarcal de l’Oficina Jove. Tot i que l’opció de l’atenció presencial sempre es garanteix, la majoria de les persones joves ateses opten per l’atenció telefònica o a través de WhatsApp per donar resposta a les seves consultes d’una manera més àgil i evitant desplaçaments.

L’habitatge, el principal motiu de consulta

Quant als àmbits de consulta, s’observa que l’habitatge es va posicionar com el tema més sol·licitat, representant el 42,5% de les consultes, i experimentant un notable creixement respecte a l’any anterior. Aquestes xifres coincideixen amb una realitat social creixent entre els i les joves, que sovint es troben amb moltes dificultats per poder accedir a un habitatge digne i a un preu assequible, sobretot a les zones més urbanitzades.

Pel que fa a l’idioma d’atenció, les consultes van estar pràcticament equilibrades entre el català i el castellà, amb un 51,1% de consultes en castellà i un 48,8% en català.

Per a més informació, es pot contactar amb l’Oficina Jove a través del correu electrònic oficinajove@elbaixllobregat.cat.

Cerca

 

 

@ccbaixllobregat

  Subscriu-te al canal RSS

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Parc Torreblanca N-340 pk 1249

08980 Sant Feliu de Llobregat

 Tel.: 936852400   Fax:936851868

 Contacte