Sessió informativa sobre els requeriments per al personal d'atenció a la dependència per als anys 2011-2015

Adreçada a personal de gestió i coordinació d’entitats d’atenció a les persones en situació de dependència, especialment amb àmbit d’actuació al Baix Llobregat

El passat dia 24 de novembre, a la Sala  d’Actes del Consell Comarcal del Baix Llobregat, va tenir lloc una sessió informativa sobre els requeriments futurs que el personal d’atenció a la dependència haurà d’acomplir d’aquí a l’any 2015.

A l’acte hi van assistir representants de centres geriàtrics de la comarca  i empreses del sector de l’atenció a la dependència que operen al territori.

La sessió va ser presentada i conduïda per la consellera comarcal de Polítiques de Benestar i Desenvolupament Social, Lluïsa Moret , que va donar la benvinguda a totes les persones assistents i va posar de manifest que des del Consell Comarcal existeix la ferma voluntat de col·laborar i donar suport als centres i les entitats que treballen en el sector de la dependència  i s’està treballant intensament per detectar necessitats i millorar la qualitat dels serveis.

Van intervenir com a ponents a la taula tres persones expertes en l’àmbit de la formació i les qualificacions professionals,  representants del Departament de Benestar Social i Família i de l’ Institut  Català de les Qualificacions Professionals  (Departament d’Ensenyament ) de la Generalitat de Catalunya.

En primer lloc, la Sra. Pia Ferrer, Cap del Servei de Formació i Gestió del Coneixement Especialitzat del Gabinet Tècnic del Departament de Benestar Social i Família, va fer una exposició sobre els requeriments de formació i qualificació del personal que a finals de l’any 2008 es van especificar en un acord de criteris comuns entre totes les comunitats autònomes, amb la finalitat de garantir la qualitat dels centres i dels serveis d’atenció a la dependència.

Tot seguit, hi van intervenir els dos representants de l’Institut  Català de les Qualificacions Professionals, el Sr. Salvador Solé, Director Tècnic i el  Sr. Àngel Farrés , Cap de l'Àrea d'Acreditació de les Competències, que van parlar sobre les titulacions i qualificacions professionals, i sobre els processos d’Acreditació de Competències que permeten certificar  l’experiència professional i la formació no reglada.

Cal remarcar la participació activa de les persones assistents que van plantejar qüestions de gran interès en relació al futur dels professionals dels serveis d’atenció a la dependència.

Document/s adjunt/s: 
Imatges addicionals: 

Cerca

 

 

@ccbaixllobregat

  Subscriu-te al canal RSS

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Parc Torreblanca N-340 pk 1249

08980 Sant Feliu de Llobregat

 Tel.: 936852400   Fax:936851868

 Contacte