Ara més que mai

Informe dones i mercat de treball

L’Observatori Comarcal i el Consell de les Dones del Baix Llobregat publiquem una nova edició de l’informe “Les dones en el mercat de treball”, que recull les darreres dades disponibles sobre la situació de les dones en el mercat de treball al Baix Llobregat, així com d’altres àmbits directament relacionats, com la formació, els usos del temps o les pensions.

Estructurem l’informe en 5 grans àmbits: 1. Accés al mercat de treball. La formació; 2. Principals indicadors de la població en edat de treballar; 3. Usos del temps i cura; 4. Salaris, prestacions i pobresa i 5. El mercat de treball segons demanda.

De totes les dades que recull l’informe, en destaquem:

  • FORMACIÓ. Augmenta el nombre de dones matriculades a Batxillerat però disminueix en cicles formatiu.
  • INDICADORS GENERALS DE POBLACIÓ ACTIVA. Creixen les taxes d’ocupació i activitat de les dones i disminueix el diferencial de gènere. El 19% de les dones treballen a temps parcial.
  • ROTACIÓ LABORAL. La rotació laboral afecta més a les dones i creix respecte l’any anterior.
  • EMPRENEDORIA. Només el 35% de l’empresariat són dones.
  • USOS DEL TEMPS. L’Índex d’Igualtat de Gènere (IIG), en la seva dimensió del temps, mostra una càrrega desigual en la distribució del treball domèstic i de cures.
  • SALARIS. La bretxa salarial existeix i es fa més gran segons edat, ocupació i rang salarial. La bretxa disminueix de manera generalitzada.
  • PENSIONS. El gènere continua determinant la quantia de les pensions per jubilació.
  • POBRESA. La taxa de risc de pobresa és major entre les dones i creix respecte l’any anterior. Les transferències socials tenen un major impacte en la disminució del risc de pobresa de les dones.
  • OCUPACIÓ. Disminueix el diferencial total d’homes i dones treballant a la comarca, amb tot i això, el diferencial creix amb l’edat.
  • TEMPORALITAT. La taxa de temporalitat creix.
  • ATUR. L’atur del Baix Llobregat continua tenint nom de dona. Baixa l’atur però el diferencial se situa com el més gran de la sèrie. Més dones aturades de molt llarga durada.

Resumint, les desigualtats per gènere són persistents en el mercat laboral.

Cerca

 

 

@ccbaixllobregat

  Subscriu-te al canal RSS

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Parc Torreblanca N-340 pk 1249

08980 Sant Feliu de Llobregat

 Tel.: 936852400   Fax:936851868

 Contacte