Banc de Bones Pràctiques: mesures Àrea Atenció Ciutadana

ESPLUGUES

Aniversaris dels nens i nenes durant el confinament

Des del 9 d'abril més o menys s'ha començat una acció des de l'alcadia que consisteix en felicitar als nens i les nenes del municipi. Les famílies poden fer arribar les seves sol·licituds de felicitació a alcaldia@esplugues.cat. L'equip d'alcaldia els envia un correu on poden triar entre un video privat al seu correu o whatsapp, i/o un missatge públic de l'alcaldessa, en les seves xarxes socials. Fan arribar dades del nen o de la nena, fotos i fins i tot alguna informació per fer el missatge més especial. La intenció és fer aquests dies una miqueta més fàcils, sobretot, per aquells que pateixen més.

 

GAVÀ

Creació de l’espai comunitari d'intercanvi i col·laboració a la Plataforma Gavà participa, Gavà Decideix

L’Ajuntament de Gavà ha posat en marxa a través de la Plataforma de participació digital, Gavà participa, Gavà Decideix, un espai comunitari d'intercanvi i col·laboració entre la ciutadania i entitats municipals, que estarà actiu mentre duri el període d'excepcionalitat i les mesures d'aïllament.
Els gavanencs i gavanenques poden participar de diferents maneres:

  • Iniciatives de ciutat: En aquest apartat es fa un recull de les iniciatives que s'estan desenvolupant per part de l'Ajuntament i enllaços i informació a tots els continguts o materials que els equipaments públics posen a l'abast de la ciutadania, així com iniciatives ciutadanes, d’associacions, entitats i empreses i comerços de Gavà que s’animin a compartir.
  • Prohibit avorrir-se. En aquest apartat, es fa un recull de recursos digitals en obert per poder-ne fer ús en els dies d'aïllament. No només propostes fetes des de l'Ajuntament sinó també per la ciutadania de Gavà.
  • Anima. Apartat per deixar missatges d'ànim a les veïnes i veïns.
  • El dia de demà. Espai per compartir què faràs a Gavà quan tornem a sortir als carrers.

Esports. Dues línies d’acció: una adreçada a les persones abonades i inscrites en programes dels equipaments esportius municipals, i una segona per al conjunt de la ciutadania.

  • Tots els equipaments municipals estan tancats. En el cas d’instal·lacions esportives, es permet l’accés de personal municipal per tasques de manteniment, sempre complint les condicions de seguretat.
  • S’ha posat en marxa el programa “Gavà Activa’t”. Una iniciativa del Departament d’Esports que té l’objectiu d’oferir a la ciutadania un seguit de pautes per fer activitat física saludable durant el període de confinament per mantenir un estat òptim físic i, sobretot, mental.
  • Les prop de 4.800 persones que estan abonades i les més de 1.100 inscrites en programes de les insta.lacions esportives municipals de la Zona Esportiva Diagonal i/o de Can Tintorer podran accedir a sessions virtuals d’entrenament, ball, estiraments o relaxació per fer a casa amb l’aplicació Trainingym que podran descarregar-se al mòbil (IOS o Android). Aquesta aplicació ofereix la possibilitat d’accedir a més de 350 propostes d’exercicis físics saludables amb un contingut de qualitat, molt ampli i impartit per professionals del sector. Un contingut que es posa a l’abast de forma gratuïta i il.limitada mentre duri l’estat d’alarma pel coronavirus.
  • Propostes per a tothom a les xarxes: La pràctica diària d’activitat física, junt amb una alimentació saludable, permet millorar i reforçar el sistema immunitari i, per altra banda, regular els nivells d’ansietat o d’estrès que ens provoca el confinament. És per això que “Gavà activa’t” també incorpora propostes adreçades al conjunt de la ciutadania que es vehicularan a través de les xarxes socials de l’Ajuntament.

 Espai Jove La Casa Gran

  • Aquest espai adreçat als i les joves de Gavà manté actius els serveis d’informació i assessoria de manera virtual: Punts d’Informació Juvenil, Punt d’Escolta Afectiva, Assessoria de Mobilitat Internacional i En Trànsit (Servei d’Orientació Transició Escola-Treball).
  • Trucant al 618762772 es pot fer la consulta que serà derivada al servei corresponent.
  • Virtual Home Fest: s’organitza cada dissabte. Una iniciativa que posa en contacte joves artistes de Gavà i rodalies i donen a conèixer la seva passió a les persones que estan a casa.

SANT BOI DE LLOBREGAT

Actualització de serveis essèncials

L’Ajuntament actualitza i recorda freqüentment a través de tots el seus canals de comunicació externa els telèfons i correus electrònics per l’assistència a la ciutadania, així com els horaris d’atenció:

  • Atenció psicològica i persones grans. Els dies de confinament poden afectar la salut psicològica. Si necessiten consell o suport, es pot contactar amb els serveis especialitzats de l'Ajuntament.
  • Centres d’Atenció Primària. Tots els centres d'assistència primària de Sant Boi (CAP) ofereixen atenció telefònica durant el cap de setmana (dissabte i diumenge) per a les persones que ho necessitin.
  • Emergències socials. Actualització del telèfon per atendre les urgències i emergències socials i en dies laborables i caps de setmana.
  • Punt d'informació i assessorament LGTBI+ (SAI). Continua atenent, ara exclusivament per canals no presencials.
  • Violència masclista. Informació proporcionada en diferents idiomes.
  • Atenció a l’empresa. Correu electrònic per oferir informació i resoldre dubtes en relació a la situació creada pel coronavirus i l'afectació en l'àmbit empresarial i laboral.
  • Oficina Municipal d’Atenció al Públic (OMAP). Major cobertura horària per a consultes generals
  • Incidències del servei de recollida de residus i neteja. S’ha habilitat un telèfon específic d’atenció 24 hores.
  • Nous telèfons d’atenció. Oficina Municipal d'Escolarització (OME). Emergències socials. Urgències per exclusió residencial (desnonaments)
  • Serveis socials bàsics. Urgències (amb expedient). Urgències (sense expedient). Emergències. Enllaç a tots els telèfons de contacte amb l'Ajuntament, tant per a informació general com per a temes d'atenció social i altres serveis de suport a les necessitats de les persones durant la situació excepcional creada pel coronavirus: http://www.santboi.cat/telefons
  • Dispositiu per ajudar a fer els tràmits de la prestació d'atur. L'Ajuntament de Sant Boi ha posat en marxa un nou dispositiu per facilitar als ciutadans i les ciutadanes que s'han quedat sense feina, tramitar les prestacions per desocupació mitjançant els formularis digitals habilitats pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) i el Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE). L'objectiu és que puguin cobrar el més aviat possible les seves prestacions. Més informació: http://www.santboi.cat/npremsaw.nsf/ca-WebNPTop10-BASE/C12570A40043BB01C125853E00221ED7?OpenDocument&Clau=tnoticies&Idioma=ca&Seu=N
  • Guia de les mesures del Govern central en matèria d'habitatge amb motiu de l'alarma sanitària. La guia conté informació sobre:
    • Quines situacions són especialment vulnerables a l’hora del pagament de a hipoteca o el lloguer.
    • Qui pot sol·licitar moratòries del pagament.
    • Com recullen les mesures la suspensió dels desnonaments.

A més, l’Ajuntament ha habilitat un telèfon per a atendre les consultes.

http://www.santboi.cat/PaginesW.nsf/Web/Planes/574FD442D49FE96FC125853F003EE2DF?OpenDocument&Clau=habitatgecovid&Idioma=ca&Seu=N

SANT ESTEVE SESROVIRES

Foment de l’atenció telefònica i telemàtica al suprimir l’atenció presencial

El canal d’atenció telefònica està a disposició del ciutadà de 8:30 a 14:00 hores al telèfon 937713017.
Es disposa d’un canal d’atenció telemàtica per sol·licitud de tràmits administratius des de la Seu Electrónica i per consultes a e-Consulta SIAC, des d’un formulari web.
La ciutadania, també disposa d’un servei de whatsapp on pot realitzar reclamacions, consultes i aportacions.

Cerca

 

 

@ccbaixllobregat

  Subscriu-te al canal RSS

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Parc Torreblanca N-340 pk 1249

08980 Sant Feliu de Llobregat

 Tel.: 936852400   Fax:936851868

 Contacte