Banc de Bones Pràctiques: mesures Àrea Social

ABRERA

Comunitat Virtual "Maternar en temps de confinament"

  • Plataforma virtual per l'acompanyament i suport durant l'embaràs, el post part, maternitat i criança durant l'estat de confinament.
  • S'ofereixen dos espais de trobada setmanals de suport específics per tractar i acompanyar els aspectes propis de l'embaràs i del postpart sota els títols "Bressol de Vida" i "Un postpart inesperat"respectivament.
  • A més a més, s'ofereix una xerrada o taller setmanal sobre una temàtica diferent, a través de les necessitats i interessos de les dones (lactància materna, porteig ergonòmic, primers auxilis infantils, el valor del joc i les etapes evolutives del nadó, la son infantil, introducció de l'alimentació complementària a través del mètode Baby Led Weaning, salsa mare i nadons...)
  • Les persones que donen suport i acompanyament són professionals qualificades en els seus camps especialitzats que col·laboren en el projecte.
  • Actualment hi ha 104 dones inscrites i no es limita la participació a les dones d'un sol municipi (Abrera). Totes les dones interessades en participar són benvingudes.
  • Tota la informació sobre la Comunitat Virtual de "Maternar en temps de confinament" en el aquest enllàç on trobareu també la guia del projecte.

 

COLLBATÓ

Mesures per combatre les conseqüències del Covid-19

  • Continuar amb la calendarització habitual del repartiment de Banc Aliments
  • Ampliar aquest servei si és necessari per a persones amb vulnerabilitat social i econòmica
  • Coordinar una xarxa de voluntariat per cobrir les necessitats bàsiques de les persones amb risc social
  • Repartiment de les targetes moneder respecte els infants que tenen dret a beca menjador.
  • Coordinació amb les escoles de primària i Institut de Collbató per assegurar que els infants i el jovent tinguin accés al seguiment escolar i acadèmic, aportant material informàtic o fent el pagament de wifis.
  • Fer el seguiment acadèmic telemàtic dels infants i del jovent que assisteixen al Servei Socio-educatiu Portes Obertes.
  • Ampliar les targetes moneder per les famílies amb més vulnerabilitat social.
  • Seguiment i suport psicosocial via telefòn de les persones usuàries i famílies amb més risc social. (persones grans que viuen soles, o famílies vulnerables)
  • Acompanyament i coordinació amb la resta d'agents socials del municipi (residències de gent gran, SAD).
  • Posar a disposició els telèfons de contacte de les tècniques de Serveis Socials per atendre qualsevol consulta, dubte o urgència de la ciutadania.
  • Coordinació amb agents que treballen en l'àmbit de la violència de gènere, per tal d'assegurar la intervenció adequada

 

ESPARREGUERA

Contacte amb les persones majors de 75 anys per oferir suport en l'atenció sanitària o l'alimentació.

L'Ajuntament s'ha posat en contacte via telefònica amb les persones majors de 75 anys per tal d'oferir-los suport en l'atenció sanitària, alimentació o altres necessitats bàsiques.
Així mateix, s'ha contactat amb les persones usuàries del Centre Obert La Fulla i les seves famílies per tal d'acompanyar-les i ajudar a contenir la situació d’estrès durant els dies de confinament.
Més informació al següent enllaç.
 
 
GAVÀ
 
Educació
  • L’Ajuntament habilita una Oficina de Matriculació Escolar (OME) virtual coincidint amb la data inicialment prevista per obrir les preinscripcions escolars, s’atendran les consultes de les famílies a través del correu electrònic xarxagavaeduca@gava.cat
  • L’Ajuntament de Gavà manté oberts els canals de comunicació i actius els servis del Departament d’Educació, i està en contacte permanent amb les direccions i les AMPA dels centres docents de la ciutat.
  • Es posa a disposició dels centres educatius per informar-los dels nous recursos i eines digitals que tenen al seu abast per poder donar continuïtat al procés d’aprenentatge de l’alumnat.
  • L’Ajuntament ha editat una guia de propostes i recursos en línia per a famílies amb infants. Inclou informació útil i propostes interessants perquè les famílies i els més petits i les més petites aprenguin i gaudeixin plegats/des aquests dies que toca quedar-se a casa.
  • L’Ajuntament de Gavà ha lliurat 697 targetes moneder a les famílies beneficiàries de les beques menjador. L’objectiu és garantir la continuïtat de l’ajut durant el temps que els centres educatius estiguin tancats a conseqüència de la pandèmia del coronavirus COVID-19.
  • Projecte “Talent a les Aules”, impulsat pels ajuntaments de Gavà i Viladecans amb l’objectiu de promoure l’emprenedoria entre l’alumnat continua de manera telemàtica. Així, la iniciativa continua amb la fase de mentoratge i tutories individuals, on 24 grups (12 de Gavà i 12 de Viladecans, 48 alumnes en total) reben l’ajuda dels seus mentors i les seves mentores, 24 persones empresàries i emprenedores locals, que els i les assessoren telemàticament perquè transformin les seves idees en un pla d’empresa real. I en dues setmanes, els tècnics i les tècniques municipals impartiran telemàticament la formació sobre el pla econòmic i financer. Els plans d’empresa es podran continuar treballant durant tres setmanes més i els esdeveniments presencials que estaven previstos per poder fer les semifinals del concurs a Gavà i Viladecans han estat cancel·lats. Es treballa a dissenyar com serà la final, de manera que el jurat pugui deliberar a distància sobre els millors projectes presentats. Davant la crisi sanitària actual, els premis principals del projecte (viatges a Silicon Valley i a Brussel·les respectivament) s’ajornaran per quan sigui possible i segur realitzar-los.
  • Les escoles municipals d’arts escèniques i de música (Espai Escènic i American Lake Music) imparteixen classes virtuals al seu alumnat.

Comitè de coordinació i seguiment

  • Des del primer moment l’Ajuntament de Gavà, constitueix un comitè de coordinació i seguiment per establir i coordinar les mesures necessàries davant del coronavirus. El comitè està presidit per l’alcaldessa, Raquel Sánchez, i en formen part responsables polítics/ques i tècnics/ques dels diferents àmbits de gestió municipals.
  • L’Ajuntament de Gavà té activat en alerta el Pla de Protecció Civil Municipal.
  • S’estableixen els protocols a seguir i les mesures preventives per garantir la seguretat tant del personal de l’Ajuntament com de les persones que en fan ús dels serveis i equipaments municipals, reduir el risc de contagi, i assegurar la prestació de serveis a la ciutadania.
  • D’altra banda, es precinten els accessos a parcs, zones infantils, àrees de lleure i correcans, i les fonts publiques.

Residències gent gran

  • L'Ajuntament està en contacte permanent amb aquests equipaments, tant públics com privats, i se'ls està oferint suport. En aquest sentit, s'està subministrant material de protecció i seguretat tant per a professionals com per a usuaris/es. Concretament, s'hi han fet arribar mascaretes, se'ls facilitarà protectors fabricats en impressió 3D, i han rebut guants i bates. A més, l'Ajuntament també està distribuint material de protecció al personal del Servei d'Atenció Domiciliària.
  • D'altra banda, i atenent el requeriment de les mateixes residències, l'Ajuntament ha fet una crida a totes aquelles persones auxiliars de geriatria o que tinguin alguna experiència en la cura de persones grans per tal que puguin reforçar el seu personal. Aquesta crida es fa extensiva per fer treballs de neteja de les instal·lacions. Les peticions es gestionaran a través del dispositiu "Gavà t'ajuda", i les persones interessades han de trucar al telèfon 93 263 91 33; els currículums que arribin seran derivats a les residències de gent gran.
  • En aquest context, l'Ajuntament també ha sol·licitat l'actuació de la Unitat Militar d'Emergències (UME) per dur a terme tasques de desinfecció a les residències de gent gran del municipi i reforçar el conjunt d'accions per fer front a l'emergència sanitària.
  • Fabricació d’equips de protecció individual (EPI’s) per impressió 3D amb l’empresa Imes3D
  • Fabricació de viseres amb pantalles de protecció facial que es distribuiran on sigui més necessari: centres sanitaris, residències de gent gran, establiments d’alimentació i equips municipals dels serveis d’emergència.

Mesures Socials

  • Es posa en marxa un dispositiu d'atenció a les persones més vulnerables: atenció a persones grans, atenció domiciliària, teleassistència i subministrament d’aliments a les persones que ho necessitin que es concentren actualment en el Servei municipal “Gavà t’ajuda”. A través del telèfon 93 263 91 33, operatiu de 9 a 20 hores, s’atenen la petició d’ajuda de persones grans o amb problemes de mobilitat que no poden sortir de casa per fer les compres indispensables. També es canalitzen les demandes de voluntariat per fer aquest servei.
  • El telèfon del dispositiu “Gavà t’Ajuda” ha atès fins a l’1 d’abril un total de 456 trucades.
  • Fins al moment, des del telèfon “Gavà t’Ajuda” s’han pogut atendre 125 necessitats de compra de productes bàsics (aliments, productes de farmàcia i d’higiene) principalment de persones grans de la ciutat que viuen soles.
  • Aquestes necessitats s’han cobert gràcies a la implicació de 82 persones voluntàries, de les 94 que van oferir-s’hi trucant al Gavà t’Ajuda. Aquesta tasca de voluntariat s’articula en col·laboració amb Creu Roja que, un cop informada de les sol·licituds, activa les persones necessàries per oferir aquest suport solidari.
  • Les persones majors de 65 anys formen part d’un dels grups més vulnerables al coronavirus. Per això, és molt important que us quedeu a casa durant aquests dies de confinament. En aquest sentit, s’han donat consells i recomanacions a la gent gran per tal que segueixen durant aquests dies de confinament.
  • A través d’aquest servei s’ha fet un reforç de l'atenció a la gent gran. En concret, a través dels serveis socials municipals es connecta telefònicament de manera individualitzada amb les persones grans, començant per aquelles que tenen més de 80 anys. L'objectiu és conèixer quina és la seva situació i oferir-los suport en cas que ho necessitin. Les persones que són usuàries del dispositiu de Teleassistència, del Servei d'Atenció Domiciliària (SAD) i dels serveis socials municipals, ja reben aquesta atenció personalitzada i compten amb assessorament i ajuda per part d'aquests serveis.
  • L’Ajuntament de Gavà ha activat a través del dispositiu “Gavà t’ajuda” un servei de suport emocional, en col·laboració amb el Centre de Salut Mental d’Adults (CSMA) per acompanyar les persones que no poden gestionar per si mateixes les emocions de por o angoixa que els provoca el confinament i volen rebre suport emocional.
  • S’ha constituït la Comissió Social de Gavà. Coordinada per l’Àmbit de Benestar i Acció Social, està formada per Creu Roja, Càritas, Fundació Pare Manel, Familiars de Malalts d’Alzheimer de Gavà (FAGA) i l’Associació de Familiars de Discapacitats Intel·lectuals de Gavà (ADISGA). El seu objectiu és posar en comú esforços i recursos a l’hora de prestar suport a les persones més vulnerables de la ciutat. L’actual situació evidencia la necessitat de compartir informació i oferir unificar la resposta a les demandes d’ajuda i de suport que arriben de la ciutadania. Amb aquest mateix objectiu, des de les Regidories de Barri s’ha contactat amb les associacions veïnals perquè facin arribar suggeriments i demandes de suport del veïnat més vulnerable.

 

SANT BOI DE LLOBREGAT

Al costat de les persones més vulnerables

L’Ajuntament de Sant Boi ha engegat un seguit d’actuacions de suport a les persones més vulnerables de la ciutat amb l’objectiu de continuar al seu costat durant el confinament.

  • Atenció a persones grans i vulnerables
    • Suport telefònic a 5.200 persones majors de 70 anys de la ciutat que viuen soles (o amb persones de la mateixa edat)
    • Seguiment de les aproximadament 4.000 persones que tenen teleassistència, reben servei d'assistència domiciliària (SAD) resten al propi domicili des del tancament dels centres de dia.

Les trucades tenen com a objectiu saber si es troben bé de salut i si necessiten ajuda o si, per contra, compten amb el suport de familiars o veïns durant aquesta situació de confinament. Si s'escau, se'ls informa sobre recursos que tenen al seu abast, com el telèfon de suport a la gent gran, un servei telefònic d'assistència psicològica, el telèfon d'atenció al dol, el servei de compra a domicili de productes alimentaris o farmacèutics o, en cas necessari, l'accés a recursos socials com l'assistència domiciliària, la teleassistència o el servei d'àpats a domicili.

  • Servei gratuït de compres a domicili per a persones vulnerables amb dificultats per sortir de casa. Es tracta d'un servei per garantir, a causa del confinament, la compra de productes de primera necessitat (aliments i fàrmacs) a persones amb dificultat per sortir soles i que tenen poc o nul suport familiar, com ara les persones majors de 70 anys i les persones dependents que ho necessitin.
  • Més de 40 persones grans de Sant Boi reben des del 13 de març l'àpat a domicili per contrarestar el tancament dels serveis de menjador.
  • Repartiment porta a porta de les 1.262 targetes moneder corresponents a les beques de menjador aprovades pel Consell Comarcal per infants del nostre municipi.
  • L'Ajuntament compta amb un dispositiu d'atenció per a les persones sense llar, que són especialment vulnerables en aquesta situació.
  • D’altra banda, també s’ha obert formació en línia per a tothom que vulgui aprofitar el temps de confinament a millorar els seus coneixements i capacitats en les TIC:
    • Càpsules formatives online per a emprenedors, autònoms, empreses i comerços
    • Com treure partit a les xarxes socials de cara al propi negoci, saber més de com mantenir la fidelitat de la clientela o muntar una botiga online.
    • Més informació.
  • Formació TIC en obert a YouTube i sense inscripció prèvia
    • Píndola de coneixement sobre com reunir-se per videoconferència, comprar a Internet, compartir continguts a Instagram o Facebook i altres temes.
    • Més informació.

Servei Respir respir per a les famílies de persones amb TEA, TDAH i altres trastorns disruptius

Nou servei municipal per donar un respir a les famílies de persones amb TEA, TDAH i altres trastorns disruptius
L'objectiu és donar un respir a les famílies d'aquestes persones que necessiten seguir les seves rutines i que tenen especials dificultats per entendre i afrontar una situació de confinament com l'actual, especialment després de més de tres setmanes. El suport ofert consisteix en l'acompanyament d'un professional especialitzat perquè aquestes persones, que ho necessiten per prescripció mèdica, puguin sortir al carrer durant una hora (al matí o a la tarda). Aquest temps en companyia d'una altra persona es planteja també com un necessari respir per a les famílies.

Campanya Som responsables, som majoria

Conscienciació
Les xarxes socials són una eina que permet mobilitzar i compartir la solidaritat de la ciutadania de Sant Boi amb l’objectiu de fer-la sentir part d’un grup unit que lluita contra la Covid19. En aquest sentit, a través de videos, la campanya Som Responsables, Som majoria encoratja a la ciutadania a quedar-se a casa per frenar els contagis.

Sant Jordi des de casa

Programació #SantJordidesdeCasaSB Dijous 23 d'abril de 2020
Per celebrar la diada de Sant Jordi, enguany s'ha fet una programació especial d'activitats des de dos escenaris online diferents:
A Youtube
A Instagram

Durant els dies previs així com durant tota la jornada es van difondre recomanacions de llibre, video-tutorials sobre com fer roses, dracs i punts de llibre a casa, així com una àmplia programació d’activitats culturals i entrevistes. També va haver un espai per propostes literàries des de la vessant de la solidaritat.

Més informació al web municipal.

Sant Jordi Solidari

I al canal de Youtube

 

SANT ESTEVE SESROVIRES

Atendre la població vulnerable davant del Covid-19

Des dels serveis socials s'està trucant a totes les persones majors de 65 anys amb l'interès de conèixer el seu estat i les seves necessitats. Juntament amb protecció civil es coordinen les compres d’aliments i medicaments a domicili, es reparteix el banc d’aliments a les llars necessitades i cada setmana es preparen tàpers de menjar que també es porten a domicili.

 

SANT VICENÇ DELS HORTS

Punt d’Informació Juvenil virtual

Per tal d’oferir al jovent informacions contrastades, actualitzades, completes, comprensibles i que responguin als seus interessos, el Punt d’Informació Juvenil adapta el seu servei i ofereix la informació de manera virtual a diversos mitjans: web, xarxes socials i whatsapp. També s’adapta el servei d’assessorament personalitzat i es posa a disponibilitat del jovent l’assessorament a distància per vídeotrucada, telefònica i per serveis de missatgeria instantània.

Espai Jove La Capella

Per tal de continuar sent un espai de referència pel jovent del municipi, les xarxes socials es converteixen en lloc virtual de referència. Des de l'Espai Jove s'ofereixen propostes d'entreteniment de qualitat per joves, oferint alternatives d'oci com esdeveniments culturals i activitats lúdiques o esportives. Totes aquestes propostes estan subjectes a una campanya pròpia anomenada "#yoportitupormi" que incideix en la importància de quedar-se a casa durant aquests dies i suggereix alternatives d'oci al jovent. A més, es pretén esdevenir les xarxes socials com un canal de comunicació amb els i les joves per conèixer quines són les seves necessitats i inquietuds i poder-les transformar en activitats, una vegada es torni a la normalitat.

 

VALLIRANA

Repartiment de mascaretes i material a les residencies

Repartiment de mascaretes i material a les residencies de la localitat per atendre les seves necesitats i donar suport a les mateixes.

Repartiment de menjar del Banc d'aliments

Repartiment de menjar del banc d'aliments a domicili per tal d'atendre a la població més vulnerable i evitar desplaçaments.

Repartiment de Targetes pels nens/es amb beques menjador

Repartiment de Targetes pels nens/es amb beques menjador per part de Protecció Civil per garantir l'alimentació dels nens/es amb situació de vulnerabilitat.

 
 
 
 

Cerca

 

 

@ccbaixllobregat

  Subscriu-te al canal RSS

Consell Comarcal del Baix Llobregat

Parc Torreblanca N-340 pk 1249

08980 Sant Feliu de Llobregat

 Tel.: 936852400   Fax:936851868

 Contacte